جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ابراهیمی عزاداری دهه دوم محرم هیئت شهدای مدرسه علمیه حقانی

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه فجایع کربلا را عالمان "دین باز "به وجود آوردند گفت: کسانی که با دین هستند یا "دین بان "هستند یا می‌خواهند با "دین بازی" به دنیا برسند که بزرگ‌ترین تهدید طلبه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی یکشنبه شب در اولین شب مراسم عزاداری دهه دوم محرم هیئت شهدای مدرسه علمیه حقانی با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) در کربلا فرمودند « به‌راستی‌که مردم بنده دنيا هستند و دين لقلقه زبان آنهاست، تا جايى كه دين وسيله زندگى آنهاست، دين دارند و چون در معرض امتحان قرار گيرند، دينداران كم می‌شوند.»

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) یکی از ریشه‌ها و علت‌های واقعه کربلا را دین بازی عنوان می‌کند، عنوان کرد: سیستم دنیا بر پایه بازی بنا شده است و هر کسی به طوری وارد این بازی می‌شود؛ عده‌ای هستند که غفلت نمی‌کنند و از رودخانه دنیا بهترین بهره‌برداری را می‌کنند.

محقق و پژوهشگر حوزوی افزود : اگر انسان در زندگی غفلت کند رودخانه دنیا او را به‌سوی بازی می‌برد.

وی بیان کرد: ما طلبه‌ها با دین و معنویت وارد حوزه می‌شویم و سرمایه ما معنویت است و اگر بخواهیم در مسیر دنیایی هر اهل دنیایی وارد شویم دنیا ما را با همین معنویت به بازی می‌گیرد.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: کسانی که در بازی دنیا دنبال بازی شهوت، ثروت و مقام می‌روند، تکلیف خود را می‌دانند و ظاهرشان مشخص است، ولی دین مطابق با دنیا نیست و کسی که بخواهد دین بازی کند مجبور می‌شود، دین را دست‌کاری کند و قیافه‌ای بگیرد که خودش نیست و اینجاست که مسیر و نتیجه طلبگی را حساس می‌کند.

وی با بیان اینکه فجایع کربلا را عالمان "دین باز" به وجود آوردند گفت: کسانی که با دین هستند یا "دین بان "می‌شوند یا می‌خواهند با دین بازی به دنیا برسند که بزرگ‌ترین تهدید طلبه است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha