جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی - حوزه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه، برگزاری کارگاه های آموزشی و هنری را از عوامل پیشرفت طلاب دانست و گفت: طلاب و روحانیون با ارائه مشاوره و پاسخگویی به شبهات دینی، زمینه های اعتماد مردم را فراهم کنند و با بیانی شیوا احکام دین را در جامعه نهادینه سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی، امروز در نشستی با حجت الاسلام محمد تقی ربانی، مدیر مرکز آموزش های مهارتی مدیریتی حوزه های علمیه، گفت: تقویت ارتباط یکی از ضروری ترین نیازهای طلاب و روحانیون در جهت جذب مردم به دین مبین اسلام است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه علما در جهت تبلیغ دین، دل به کار می دادند، افزود: طلاب و  روحانیون باید با الگو گیری از علمای دین، ارتباط و معاشرتی دوجانبه با مردم ایجاد کنند.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون با مشاوره و پاسخگویی به شبهات دینی زمینه های اعتماد مردم را به جامعه روحانیت فراهم کنند و با بیانی شیوا احکام دین را در جامعه نهادینه سازند.

این استاد حوزه با اشاره به لزوم برگزاری کارگاه های مهارت افزایی در مدارس علمیه، ابراز داشت: استان کرمانشاه مهد علم و هنر است و وجود علمایی همچون آیت الله سید مرتضی نجومی که از هنرمندان و عالمان ربانی خطه کرمانشاه است، به گونه ای که رهبر معظم انقلاب این هنرمند را افتخاری برای استان کرمانشاه می دانند، می تواند زمینه ساز شکوفایی طلاب در زمینه های هنری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی و هنری یکی دیگر از عوامل پیشرفت و ارتقا طلاب و روحانیون است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در پایان گفت: با توجه به هجمه های دشمنان اسلام و خطر نفوذ فرقه ضاله وهابیت در بین مسلمانان، برپایی کارگاه های آشنایی با وهابیت برای طلاب و روحانیون از ضروریات به شمار می رود.

مهارت افزایی طلاب کرمانشاهی

حجت الاسلام محمد تقی ربانی نیز در این نشست از برگزاری دوره های مورد نیاز طلاب در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای برپایی دوره های آموزشی و مهارتی برای طلاب و روحانیون حوزه کرمانشاه اندیشیده شده است.

مدیر مرکز آموزش های مهارتی مدیریتی حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت برپایی دوره های مشاوره برای طلاب، تأکید کرد: حضور طلاب در جامعه و مشاوره به مردم از بسیاری از آفت های اجتماعی از جمله پرخاشگری و بی حوصلگی جلوگیری کرده و زمینه های قانونمداری را در جامعه ایجاد می کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha