شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدارس

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران راه اندازی مدارس امین فرصت مناسبی برای پرورش دانش آموزان مستعد در عرصه دینی دانست و گفت: مدارس امین به عنوان خط مقدم دفاع از دین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست توجیهی مبلغان طرح مدارس امین استان، ایجاد مدارس امین فرصت مناسبی برای پرورش دانش آموزانی مستعد در عرصه دینی دانست و گفت:  مدارس امین به عنوان خط مقدم دفاع از دین هستند.

وی افزود: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را کمرنگ کردن هویت دینی نسل جوان و نوجوانان جامعه ما به کار گرفته اند، مدارس امین ظرفیت بسیاری خوبی برای تقویت باورهای دینی دانش آموزان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز سیاست های دشمن علیه دین و مبانی اسلامی ما تغییر کرده، ادامه داد: آنها امروز با کمک تکنولوژی به جنگ با اصول و عقاید دینی ما آمده اند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که حفظ و حراست از ارزش های دینی و اسلامی تنها وظیفه روحانیت نیست، بیان داشت: امروز آحاد جامعه اسلامی در برابر حفاظت از این میراث ارزشمند وظیفه و تکلیف دارند.

وی با اشاره به این که حضور مبلغان دینی در سطح مدارس رشد باورهای دینی و اعتقادی نسل دانش آموزان را به همراه خواهد داشت، گفت: از ابتدای آغاز به کار این طرح در مناطق مختلف استان شاهد بازخورد مثبت در میان دانش آموزان و خانواده های آنها هستیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که تعداد مبلغان فعال در مدارس استان به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست، تصریح کرد: باید میزان حضور مبلغان دینی در مدارس بیشتر شود تا شاهد اثرگذاری مطلوب فعالیت های تبلیغی باشیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که شیوه های تبلیغ علیه دین و مبانی اسلامی از سوی دشمن امروز کاملاً تغییر یافته، گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علوم روز شیوه های مقابله با این هجمه های فرهنگی نیز به روز و جدید باشد.

وی با بیان این که امروز مبلغان دینی با شبهات گسترده ای در مباحث دینی و سیاسی مواجه هستند، تصریح کرد: آشنایی با شیوه های جدید پاسخگویی به این شبهات باید مورد توجه مبلغان قرار گیرد و همه این مسائل نیازمند برگزاری دوره های آموزشی مستمر است.

لزوم تقویت بنیه دینی دانش آموزان

محمد شعبانی؛ معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های بالای حوزه علمیه برای همکاری با آموزش و پرورش، گفت: باید از این ظرفیت و پتانسیل در جهت تقویت مبانی دینی در مدارس بهره گیریم.

وی، ظرفیت موجود در حوزه های علمیه را فرصت مناسبی برای تربیت دینی دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: این بستر همکاری باید با قوت بیشتری شکل گیرد تا شاهد ثمرات مهمی در این خصوص باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha