پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام روح الله باقری امام جمعه هرسین

حوزه/ امام جمعه شهرستان هرسین در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره)، گفت: روحانیون در هر نهضتی جلودار و پیشتاز در امر پاسداری از دین و شریعت بوده و هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه حجت الاسلام روح الله باقری، امروز در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین عنوان داشت: یکی از مهمترین اهداف قیام سیدالشهدا (ع) احیای دین بوده که از مصادیق بارز آن احیا نماز اول وقت به جماعت است  که در روز عاشورا اقامه شد.

امام جمعه شهرستان هرسین با اشاره به اهمیت و تأکید حضرت سیدالشهدا(ع) به مقوله "حق الناس" اظهار داشت: سیدالشهدا (ع) افرادی را که حق الناس بر گردن داشتند از لشگر طرد کرد لذا بر طلاب و روحانیون واجب و لازم است که به حقوق دیگران توجه ویژه داشته باشند.

این استاد حوزه بیان داشت: یکی از مهمترین عوامل موفقیت طلبه رعایت شأن و زی طلبگی است، چرا که روحانیت دارای قداست بوده و مورد توجه ویژه جامعه هستند، لذا طلاب و روحانیون باید نسبت به اعمال و رفتار خود دقت نظر بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام باقری در ادامه افزود: لباس روحانیت، لباس مقدس رسول اکرم (ص) است، لذا طلاب باید رفتار و کردار خویش را طبق سنت و سیره نبی مکرم اسلام وفق داده و همچون پیامبر اسلام در راستای تبلیغ دین عمل کنند.

وی یادآور شد: جامعه روحانیت همواره برکات فراوانی را برای انقلاب و اسلام به همراه داشته اند و در هر نهضتی جلودار و پیشتاز در امر پاسداری از دین و شریعت بوده اند.

امام جمعه شهرستان هرسین ابراز داشت: طلاب همواره نسبت به اقامه نماز اول وقت به صورت جماعت و به خصوص حضور در مساجد توجه ویزه ای داشته  و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را دستورالعمل های ائمه اطهار(علیهم السلام ) دانسته و نسبت به اجرایی ساختن منویات رهبری جدیت و دغدغه داشته باشند.

این استاد حوزه در پایان با اشاره به اینکه طلاب هادیان و راهنمای دینی در جامعه هستند گفت: طلاب و روحانیون تمام تلاش خود را برای هدایت جامعه به کار گرفته و مردم را با نور ولایت فقیه آشنا سازند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha