پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دهه ولایت

حوزه/ مسؤول بسیج طلاب و روحانیون مازندران، مبارزه با ظلم، شرک و استکبار را لازم برشمرد و کوتاهی در آن را موجب ذلت و خواری دانست و افزود: دفاع از ولایت و رهبری مهم ترین رسالت امت اسلامی به ویژه روحانیت در شرایط امروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام  فرخی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه کربلای مازندران ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت دهه دوم محرم در سپاه کربلا استان برگزار شد، نخستین الگو از قیام امام حسین(ع) را پیروی از امام خواند و گفت: به گواهی تاریخ هرگاه مردمی از  امام و ولی خود اطاعت کردند به راه سعادت و عزت رسیدند و در غیر ان گرچه به ظاهر  طی چند سال خوشی دنیا را می بینند اما نهایت و عاقبت آن جز فلاکت و بدبختی نخواهد بود.

وی، عزت و رشد انسان را در اطاعت از خدا دانست و افزود: دومین الگوی قیام امام حسین(ع) مبارزه با ظلم است و به همین دلیل مبارزه حق با باطل در تمام طول تاریخ جریان داشته و خواهد داشت.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان مازندران، مبارزه با ظلم، شرک و استکبار را لازم برشمرد و کوتاهی در آن را موجب ذلت و خواری دانست و افزود: دفاع از ولایت و رهبری مهم ترین رسالت امت اسلامی در شرایط امروز است.

حجت الاسلام فرخیف مبارزه با کفر را در واقع وارد میدان شدن و یاری رسانان دین دانست که خدا هم نصرت خود را برای آنان خواهد فرستاد.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه کربلا مازندران،  قیام امام را الگوی تشخیص خط و مشی قیام ها دانست و ادامه داد: جریان باطل گاه جریان حق را باطل نشان می دهد.

وی نشانه جریان حق و امام حق را  را در سه محور خواند و بیان کرد: جریان حق در تمام احوال  رضای  خدا را در نظر دارد  چه منفعت و چه ضرر، و هیچگاه  با باطل سر سازش ندارد.

حجت الاسلام فرخی در ادامه سخنان خود افزود: اراده خداوند بر این بود تا از طریق امام حسین(ع)، اهداف خداوند برای به ثمرنشستن تعالی انسان‌ها و هدف‌دار بودن جهان هستی به بشر شناسانده شود.

وی تصریح کرد: بنا بر مشیّت الهی امام حسین(ع)، الگوی انسان‏‌سازی، خداشناسی، ایثار و فداکاری پا به عالم امکان نهاد تا اصلاح و تکوین جامعه اسلامی و انسانی به دست او انجام گیرد.

حجت الاسلام فرخی ادامه داد: امام حسین(ع) باید مانند کسی خلق می‏ شد تا آدمیان درس‌هایی از حکمت خلقت بشر بگیرند و حسین را به عنوان الگوی برتر قرار داده و به سوی ظلم‏‌ستیزی و ستم‌‏گریزی پیش بروند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) همواره در نشان دادن مظلومیت و فداکاری امام حسین(ع) تأکید داشتند، خاطرنشان کرد: مظلومیت انگیزه حمایت و پشتیبانی را در مردم برمی‌انگیزد.

حجت الاسلام فرخی افزود: پیامبر (ص) با نشان‌دادن علاقه زیاد خود به نوه‌شان، روزهای غربت امام حسین(ع) را پیش‌‏بینی می‌کردند و بر آن بودند تا حقانیت حسین (ع) و راه آن حضرت را به امت بفهمانند.

وی بیان کرد: رسول خدا (ص) از این طریق اهداف و انگیزه‌های قیام عاشورا را برای مردم به طور کامل واضح و روشن ساختند. ایشان در آن زمان بستر بسیار مناسبی برای شناخت امام حسین (ع) فراهم ساختند و راه حسین را راه خدا معرفی کردند و یاری حسین (ع) را بر امت خود واجب و لازم دانستند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان مازندران گفت: در حقیقت پیامبر اسلام (ص)، هم اهداف امام حسین (ع) را اهداف الهی دانستند و هم آن حضرت را به عنوان برترین الگوی اسلام و دین‏‌مداری معرفی کردند و همچنین ظالم و طاغوت زمان را نفی فرمودند.

حجت الاسلام فرخی افزود: شناساندن ظلم به مردم انگیزه می‌داد تا امام حسین(ع) را یاری کنند و موجبات برکندن نظام ستم فراهم شود و این مهم جز با نشان دادن جبهه حق علیه باطل میسر نبود.

وی تصریح کرد: اما با وجود تلاش‌ها و سخنانی که پیغمبر اسلام (ص) با امت خویش داشتند، جز افراد معدودی که امام حسین (ع) را یاری کردند، بقیه مردم به شقاوت و دنیاپرستی روی آوردند و به طرز فاجعه‏‌آوری شکل‏‌دهنده وقایع تلخ عاشورا شدند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان مازندران با بیان اینکه امام حسین(ع) برای اصلاح و رشد جهان اسلام و دین جدشان حضرت محمد(ص) از مدینه خارج و به سمت مکه و بعد کربلا راهی شدند، گفت: هدف امام حسین(ع) اصلاح جامعه دینی و ازبین‌بردن ظلم و باطل بود.

وی با بیان این که ارزش‌هایی که دین اسلام به آن برازنده بود، تاکنون از بین نرفته و امت اسلامی با برپا و زنده نگه‌داشتن محرم و عاشورا، سعی بر حفظ و ماندگاری صفات و خصوصیات اسلامی و انسانی امام حسین (ع) دارند، تصریح کرد: انقلاب و نهضت عاشورای حسینی نیز با همان اهداف و شعارها در دل و جان شیعیان ریشه دارد.

حجت الاسلام فرخی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف و انگیزه‌های قیام امام حسین(ع) مسأله امر به معروف و نهی از مـنکر است، اظهار داشت: این دو از مهم‌ترین ارکان دین هستند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان مازندران به رابطه قیام امام حسین (ع) با انقلاب کبیر امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: انقلاب ما الگویی از انقلاب عاشوراست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha