جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی میناپور دیالی- مدیر حوزه لرستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان از تحصیل هزار و ۳۸۹ طلبه در ۱۳ مدرسه علمیه این استان خبر داد و بر ضرورت تقویت و توسعه زیرساخت های حوزوی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۲ مدرسه علمیه بلند مدت و یک مدرسه کوتاه مدت(سفیران هدایت) در استان لرستان فعال هستند، گفت: از تعداد یک هزار و ۳۸۹ طلبه مشغول به تحصیل در استان، هزار و ۲۸۴ طلبه از پایه های ۱ تا ۱۰ و  ۱۰۵ طلبه دیگر نیز در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد دروس خارج  فقه و اصول را زیر نظر آیت الله شیخ عباسعلی صادقی و حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی فرا می گیرند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه در مدارس علمیه استان ۱۱۹ استاد دروس حوزه را به طلاب آموزش می دهند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۰۷ استاد تمام وقت و حکم دار و  ۱۲ استاد نیز بصورت پاره وقت به امر مهم تدریس و تربیت طلاب اشتغال دارند.

وی، بازدید های مستمر از مدارس را از برنامه های مدیریت حوزه استان لرستان برشمرد و افزود: در بازدیدهای دوره ای از مدارس علمیه استان مسائلی چون کیفیت آموزشی و تقویت زیر ساخت های تهذیبی و تحصیلی در مدارس علمیه با رویکردی ویژه مورد بررسی قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور خاطر نشان کرد: مدیران، معاونان و اساتید مدارس علمیه استان لرستان در این بازدیدها برنامه های تهذیبی، آموزشی و همچنین مسائل و مشکلات مدارس  را مطرح می کنند و مدیریت حوزه استان لرستان نیز تلاش می کند با پیگیری های لازم، زیر ساخت های تهذیبی و آموزشی مدارس را تقویت کند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان بر ضرورت تربیت طلاب توانمند و مهذب تاکید کرد و گفت: با توجه به نیازهای جامعه بشری، طلاب باید به گونه ای تربیت شوند که بتوانند پاسخگوی این نیازها به ویژه شبهات باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha