جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد طاها مهری

حوزه/ امام جمعه گیلانغرب گفت: امروز طلاب باید خود را به سلاح ایمان و بصیرت مجهز ساخته و در برابر دشمنان تا دندان مسلح که برای اعتقادات و ایمان مسلمانان برنامه ریزی کرده اند ایستادگی کرده و به روشنگری و بصیرت افزایی بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد طاها مهری، ظهر امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب با بیان اینکه بازنگری یا همان مراقبه یکی از مهمترین عوامل رشد طلاب در مسیر اخلاقی و علمی می باشد، اظهار داشت: اگر نماز اول وقت و انجام واجبات توسط طلاب و روحانیون درست شد قطعأ تمامی کارهایشان نیز درست و بر طبق دستورات اسلام پیش خواهد رفت.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب خاطر نشان کرد: توجه و جدیت طلاب به نماز اول وقت سبب می شود که ارتباط و انس فراوانی با خدای متعال برقرار کرده و تعلقات دنیوی در برابرشان ناچیز و حقیر شود و این سبب رشد و پیشرفت طلاب خواهد شد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان داشت: "یا أَیُّها الَّذِینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لـا تَفعَلُونَ " چرا چیزی می گویید که به آن عمل نمی کنید، گناه بزرگی است عمل نکردن به چیزی که می گویید.

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: یکی از عوامل بی اثر بودن موعظه ونصیحت این است که خود موعظه کننده به حرف خویش عمل نکند، لذا طلاب و روحانیون موعظه و نصیحت هایی که در منابر به گوش مردم می رسانند در وهله اول خود به طور دقیق و با جدیت به آنها عمل کنند.

این استاد حوزه در پایان گفت: طلاب خود را به سلاح ایمان و بصیرت مجهز ساخته و در برابر دشمنان تا دندان مسلح که برای اعتقادات و ایمان مسلمانان برنامه ریزی کرده اند ایستادگی کرده و به روشنگری و بصیرت افزایی بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha