جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد سوری - امام جمعه پلدختر

حوزه/ امام جمعه پلدختر گفت:ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی داشتن علم بدون تزکیه نفس است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان ؛حجت الاسلام محمد سوری عصر امروز در جلسه گفتمان جایگاه تزکیه، در جمع خواهران طلبه مدرسه الزهرا(س) پلدختر با اشاره به اهمیت والای علم آموزی در دین مبین اسلام گفت: در آیات و روایات دینی نسبت به اندوختن علم و انتقال آن به همنوعان سفارش ویژه ای شده است که باید کسب این مهم را در زندگی روزمره خود قرار دهیم.

امام جمعه پلدختر با اشاره به اینکه علم آموزی دارای شرافت و جایگاه ذاتی است، افزود: وجود علم و انتقال آن در جامعه موجب شرف،عزت و توسعه جوامع خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام پس از پایان جنگ ها اگر یکی از کفار اسیر می شد خطاب به آنها می فرمودند:اگر چند نفر را سواد یاد دهید آزاد خواهید شد و همین موضوع اهمیت علم آموزی را از منظر دین بیش از پیش آشکار می سازد.

حجت الاسلام سوری با اشاره به اینکه کسب علم و علم اندوزی باید توام با تزکیه و تهذیب نفس باشد خاطر نشان کرد:علمی برای هدایت و رفاه بشر سودمند خواهد بود که با تهذیب و تزکیه نفس و خدا محوری همراه باشد.

وی، ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در جامعه بخصوص جوامع غرب را نداشتن علم همراه با ایمان و تقوا دانست و گفت:علم اگر با اخلاص و تزکیه نفس آموخته و در خدمت بشر قرار گیرد موجبات هدایت و سعادت افراد جوامع را فراهم می آورد.

حجت الاسلام سوری در ادامه با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام و مکتب تشیع علاوه بر علم آموزی اهمیت ویژه ای برای احترام و قدردانی از مقام عالمان و اساتید علم در نظر گرفته شده است تصریح کرد:در منابع دینی به گونه ای احترام به عالمان و استادان علم نقل شده است که حتی در برخی موارد همتراز و بالاتر از احترام به والدین این جایگاه ترسیم شده است.

امام جمعه پلدختر در پایان با اشاره به اینکه طلاب باید با قدر دانستن جایگاه خود در جهت کسب علم همراه با تهذیب نفس تلاش کنند، افزود:طلاب جوان باید از هر آنچه که موجب سلب توفیق برای تهذیب نفس می شود خودداری کنند چرا که لازمه تبلیغ موفق تهذیب نفس همراه با ارائه الگوی مناسب در جامعه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha