جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جریان انحرافی

حوزه/ تولیت مدرسه اباصالح المهدی(عج) زرقان با اشاره به مسئله اصل فرقه شناسی و وظایف مبلغین اظهار داشت: روحانیون و فعالان فرهنگی باید ماهیت فرقه ها و مکاتب انحرفی را به جامعه معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین موحدی، امروز در نشست اساتید و طلاب مدرسه علمیه اباصالح المهدی(عج) شهرستان زرقان، به اصل فرقه شناسی اشاره کرد و گفت: یکی از رشته های مهم تاریخی، فرقه شناسی و آشنایی با ملل و نحل و مکاتب انحرافی است. ملل، جمع ملت به معنای آیین ها و مکاتب الهی و نحل، جمع نحله به معنای مکاتب انحرافی است.

استاد حوزه فارس ادامه داد: شناخت مکاتب انحرافی و نقاط ضعف آنها، بررسی و شناخت کیفیت جذب و حفظ نیروهای جذب شده در فرقه های انحرافی، بررسی راهکارهای مبارزه با این فرقه ها و راه های جذب نیروهای سالم و اغفال شده به جبهه حق از الزامات فعالیت تبلیغی روحانیون است.

تولیت مدرسه اباصالح المهدی(عج) زرقان یادآور شد: قرآن کریم در آیات فراوانی به ذکر افراد منحرف، مکاتب انحرافی و روش های آنها پرداخته و با تحلیل این روش ها، مومنین را به عبرت آموزی از عاقبت تیره و تار آنها دعوت کرده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بیان ماجراهای قوم بنی اسرائیل، یهودیان، مشرکین مکه، معرفی منافقین و خصوصیات آنها، شرح حال رهبران مسیحیان و ده ها نمونه دیگر، خاطر آشنا شدن با مختصات فکری، فرهنگی و رفتاری این فرقه ها و افراد بوده است.

وی در پایان گفت: علاوه بر قرآن کریم، در روایات اهل بیت(ع) نیز، فرقه ها و مکاتب منحرف معرفی شده اند و در بسیاری از گفته های معصومین(ع) با سران این فرقه ها به بحث نشسته اند، لذا باید الگو گیری کرد و پس از شناخت و فراگیری، مطالب را به جامعه تزریق کرد.

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha