جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار اعضای دبیرخانه امور رسانه‌ای حوزه‌های علمیه با آیت الله اعرافی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: بازآفرینی حوزه باید در تمام رسانه انجام گیرد و مخاطب این بازآفرینی تمام بشر هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار اعضای دبیرخانه امور رسانه‌ای حوزه‌های علمیه با تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه در بازآفرینی  رسانه ای حوزه در فضای مجازی و رسانه‌ها گفت: مفهوم بازآفرینی، مفهوم عمیقی است؛ بازآفرینی به معنای تجدید حیات حوزه در رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های مجازی است.
مدیر حوزه های علمیه ضمن تشکر از تمام فضلایی که در عرصه رسانه‌ای فعالیت می‌کنند به نقش هدایتی حوزه‌های علمیه اشاره کرد و ضرورت استفاده از رسانه ها را برای هدایت بشر مورد تأکید قرارداد و اظهارداشت: بازآفرینی حوزه باید در تمام رسانه انجام گیرد و مخاطب این بازآفرینی تمام بشر هستند.
عضو شورای عالی  حوزه‌های علمیه بر لزوم برنامه‌ریزی بلندمدت، فازبندی شده و جامع در این عرصه تأکید کرد وبیان داشت: در نظامات جامع حوزه که در حال تدوین است؛ باید نقش بازآفرینی حوزه در رسانه‌ها دیده شود و این امر مستلزم جلسات هم‌اندیشی طرح و برنامه حوزه با دبیرخانه امور رسانه‌ای حوزه‌های علمیه است.
مدیر حوزه‌های علمیه با یادآوری این نکته که در قم حدود 600درس خارج در حال برگزاری است گفت: دروس خارج سرشار از تحقیق و نوآوری است لازمه اجتهاد تتبع درنظرها و آراء مجتهدین دیگراست؛ لذا پیشنهاد می دهم  با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، شبکه دروس خارج را ایجاد نمود تا آرا و انظار گوناگون به‌روز در اختیار استادان قرار بگیرد .
خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عباس رفعتی نائینی مدیر دبیرخانه امور رسانه‌ای، ضمن بیان گزارشی از دو سال فعالیت دبیرخانه، چند طرح رسانه ای را  به آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه ارائه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha