پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کودکان بازداشتی از جمله طفل ۴ ساله را آزاد کنید

حوزه/ ابراهیم موسی از جنبش اسلامی نیجریه با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی بی‌گناهان دستگیر شده توسط دولت ایالتی کادونا از جمله زندانیان زیر سن قانونی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»اعضای جنبش اسلامی نیجریه با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی مردم بی‌گناه دستگیر شده توسط دولت این کشور از جمله تعدادی از زندانیان زیر سن قانونی شدند. سلامت یونس کودک 4 ساله نیجریه‌ای یکی از کودکان بازداشتی می‌باشد. ابراهیم موسی رئیس رسانه‌ای جنبش اسلامی نیجریه با انتشار این بیانیه با بیان اینکه دستگیری این کودکان و بازداشت بی‌دلیل آن‌ها سبب بی‌آبرو شدن ملت نیجریه می‌شود، از مسئولین امنیتی ایالات کاتسینا و پلاتو خواست آن‌ها را آزاد کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: به علاوه عده‌ای از مجروحان و آسیب دیدگان نیز در زندان از امکانات درمانی بهره‌مند نیستند. اینان زندانیان عقیدتی می‌باشند که مایه تاسف و نشانه واضح بی‌عدالتی هستند. تمامی قوانین بشردوستانه تشخیص می‌دهند که زندانیان حق داشتن امکانات درمانی دارند و این نمی‌تواند یک استثنا باشد. ما همچنین بی‌رحمی ضدانسانی ارتش علیه اعضای جنبش اسلامی در شهر جوس را به شدت محکوم می‌کنیم و معتقدیم که این خشونت‌ها هیچ دلیلی به جز اعتقادات دینی آنان نداشته است. بنابراین خواستار آزادی فوری آن‌ها هستیم.

جنبش اسلامی نیجریه می‌داند که حملات اخیر عده‌ای جوان بیکار و اوباش در سرتاسر ایالت با تحریک و همدستی فرماندار دولت ایالتی کادونا انجام شده است. نقشه شیطانی آنان این است که هر زمان اعضای جنبش مرکز اسلامی خود را به هر مناسبتی ترک کنند، این افراد فرصت را برای سوزاندن و ویران کردن مرکز غنیمت شمارند. ما بر این باوریم که فرماندار کادونا به هدف پاکسازی قومیتی در جنگی خودخوانده علیه شیعیان، اقدام به تحریک نفرت علیه اعضای جنبش اسلامی نیجریه می‌کند. او پیش از این نیز متهم به جنایاتی علیه بشریت بوده که به شدت سعی در مخفی نگه داشتن جرایم خود دارد. با این حال این طرز عمل سبب نمی‌شود تا ما دست از تلاش‌مان برای گرفتن خون‌بهای شهیدان کشتار زاریا برداریم.

ما بار دیگر خواستار آزادی بی قید و شرط شیخ ابراهیم زاکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسر ایشان و دیگر بازداشت شدگان هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha