جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام تراشیون

حوزه/ کارشناس مسائل تربیتی، ورود ماهواره به خانه‌ها را از مصادیق بی‌غیرتی خواند و گفت: کدام خانواده را سراغ دارید که پس از ورود ماهواره به منزلشان، نماز اول خوان شده باشند و یا اینکه حجابشان بهتر شده باشد؛ امروز بخشی از مراجعه‌کنندگان به دادگاه‌ها و یا برای مشاوره، آسیب‌دیدگان ماهواره‌ هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، شب گذشته در  جمع عزاداران حسینی هيأت حضرت علی اصغر (ع) شهرستان کاشان، اظهار کرد: رمز دستیابی خانواده به آرامش این است که مرد، مرد باشد و زن هم زن باشد.

وی افزود: اگر مرد رفتار مردانه داشته باشد، قوام زندگی زن خواهد بود و زن می‌تواند به او تکیه کند و همین‌طور اگر زن رفتار زنانه داشته باشد، همسرش مجذوب او خواهد شد چرا که مردها از زنانی که رفتار مردانه یا مادرانه داشته باشند متنفر هستند.

 از «الرِّجالُ قَوّامُونَ عَلَی النِّساءِ» برداشت اشتباه نشود

حجت الاسلام تراشیون با اشاره به آیه «الرِّجالُ قَوّامُونَ عَلَی النِّساءِ» توضیح داد: معنای این آیه این نیست که مردان بر زنان خود مسلط هستند و حق دارند زورگویی کنند، بلکه طبق بیان علامه طباطبایی(ره) در تفسیر شریف المیزان وقتی گیاه سستی از زمین می‌روید و میله‌ای در کنار آن در زمین فرو می‌کنند تا به آن تکیه داشته باشد، عرب به این میله قوام می‌گوید که به معنای تکیه‌گاه است.

كارشناس مسائل تربیتی تاکید کرد: حفظ نظام خانواده و برخورد صحیح در خانه زمینه رشد انسان را فراهم می‌کند و اهمیت این موضوع به این خاطر است که بار آسیب‌های خانواده به روی دوش جامعه است و خود را در جامعه نشان می‌دهد.

سه ویژگی مرد موفق

حجت الاسلام تراشیون با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) عنوان کرد: مرد اگر بخواهد مرد باشد و توان مدیریت زندگی را داشته باشد باید سه ویژگی را داشته باشد و اگر هم آنها را ندارد باید تلاش کند تا آنها را به دست آورد که اولین آنها «معاشرت زیبا و نیکو با همسر و فرزندان» است.

وی توضیح داد: امروزه طبق تحقیقات دانشمندان رفتار خوب با جمادات آثار نیکویی به دنبال دارد چه برسد به انسان‌ها؛ یکی از دلایل مهم افزایش آمار طلاق در جامعه ما حتی بین کسانی که سالیان زیادی با هم زندگی کرده‌اند فقدان اخلاق و معاشرت خوب است.

مشاور مسائل خانواده در ادامه گفت: «گشاده‌دستی سنجیده» از دیگر ویژگی‌های یک مرد موفق است که از ابزار مهم مدیریت خانواده، مدیریت مالی است؛ چرا که اگر مرد خسیس باشد، سلامت فکری همسر او دچار اشکال می‌شود.

حجت الاسلام تراشیون تاکید کرد: مرد باید برای همسر خود خرج کند منتها با دو شرط که اسراف و تجمل نکند که هر دو از گناهان کبیره هستند و از طرفی پرداخت نفقه زن واجب است و اگر نپردازد حق‌الناس است که اگر شهید هم بشود قابل بخشش نیست.

«غیرت دینی» به معنای تعصب کور کورانه نیست

وی، خصلت سوم یک مرد موفق را از نگاه روایات اسلامی، «غیرت دینی» دانست که به معنای تعصب کور کورانه نیست، بلکه به معنای مواظبت از حریم الهی است و در سه مصداق تجلی می‌یابد که عبارتند از مراقبت از پوشش و آرایش همسر، پرهیز از اختلاط با نامحرم همسر و عدم ورود ماهواره به خانواده.

آمار قابل تأمل مصرف لوازم آرایشی در ایران

کارشناس مسائل تربیتی با بیان اینکه متاسفانه کشور ما از لحاظ سرانه مصرف لوازم آرایش رتبه سوم را در دنیا دارد، اظهار کرد: مقصر اصلی مردها هستند، چرا که باید مواظب همسر خود باشند و به آنها تذکر بدهند.

حجت الاسلام تراشیون، ورود ماهواره به خانه‌ها را یکی از مصادیق بی‌غیرتی خواند و گفت: کدام خانواده را سراغ دارید که پس از ورود ماهواره به منزلشان نماز اول خوان شده باشند و یا اینکه حجابشان بهتر شده باشد، امروز بخشی از مراجعه‌کنندگان به دادگاه‌ها و یا برای مشاوره، آسیب‌دیدگان ماهواره‌ هستند.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha