پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه بوشهر با بیان این که امام حسین(ع) نور خدا است و خاموش شدنی نیست، گفت: دشمنان تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا آن خاموش شود و بعد از واقعه عاشورا سعی کردند تا کسی این قضیه را متوجه نشود، اما هیچ کس توان مقابله با تقدیر الهی ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، صبح امروز در جمع عزاداران حسینی شهر چغادک گفت: کافران به دنبال این هستند که نور خدا خاموش شود اما این نور خاموش شدنی نیست.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: امام حسین(ع) با ایثاری که کرد و با توجه به عشقی که به خدا داشت، خود و فرزندانش را تقدیم خدا کرد و هم راضی شد که خانواده اش به اسارت بروند اما این همه سختی را در روز عاشورا تحمل کرد.

وی با بیان اینکه حادثه عاشورا برای امام حسین(ع) بسیار سنگین بود ابراز داشت: چون امام حسین(ع) با عشق به خدا  این کار را را انجام داد، خداوند هم در مقابل اباعبدالله(ع) را مصباح و چراغ هدایت برای تمامی بشر قرار دادند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: بعد از 1400 سال از قیام امام حسین(ع) حرارت و عزاداری ها بیشتر می شود و در ایام اربعین مردم به سمت کربلا سرازیر می شوند؛ واقعه ای که 1400 سال بوده، الان به این صورت شدید مردم آن را گرامی می دارند، طوری می شود که برای غرب تعجب آور است.

حجت الاسلام والمسلمین خدری بیان داشت: عشق امام حسین(ع) به خدا باعث شد که خدا هم حب سیدالشهدا(ع) را در دل مردم قرار داد.

وی، رمز جاودانگی امام حسین(ع) را عشق ایشان به خدا عنوان کرد و اظهار داشت: امام حسین(ع) نور خدا است و این نور خاموش شدنی نیست، حتی دشمنان تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا این نور خاموش شود و بعد از واقعه عاشورا سعی کردند تا کسی این قضیه را متوجه نشود، اما کسی را توان مقابله با تقدیر الهی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین خدری، به نقش حضرت زینب(س) در یادآوری و ترویج عاشورا اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) در روز عاشورا مصیبت های زیادی دید از شهادت خانواده تا اسارت، ولی در مجلس یزید محکم می ایستد و خطاب به وی عنوان می کند که تمام مکرها و حیله های خود را بکار ببر اما نمی توانی یاد ما را محو کنی.

مدیر حوزه علمیه بوشهر با بیان اینکه در طول تاریخ طاغوت ها تلاش های زیادی کردند که یاد امام حسین(ع) را از بین ببرند، اظهار داشت: متوکل عباسی از جمله این افراد بود که نمی توانست مردم را از زیارت امام حسین(ع) باز بدارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha