جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یدالله غلامی/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عاشورا با ولایت پذیری و توجه به ارزش ها معنا می یابد، گفت: جامعه امروز نیازمند بهره گیری از ارزش های عاشورایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام یدالله غلامی، در مراسمی که به مناسبت ایام محرم در ساری برگزار شد، گفت: در تاریخ، هیچ قیامی به جاودانگی قیام امام حسین(ع) نبود، گفت: نقل تاریخ به تنهایی پیام قیام امام حسین(ع) رابه نسل آینده منتقل نمی کند بلکه فلسفه قیام است که بصیرت می بخشد و مسلمانان را آگاه می کند.

وی با اشاره به این که برخی از افرادی که در رکاب رسول الله بودند درحادثه عاشورا در جناح باطل حضور داشتند، بیان کرد: انسان بعد از اینکه بر سردو راهی حق و باطل قرارمی گیرد مشخص می شود در کدام جبهه قراردارد، البته افرادی که در مقابل ظلم سکوت می کنند، خود نیز ظالم هستند وخیانت کرده اند.

حجت الاسلام غلامی  با بیان این که قیام امام حسین(ع) سبب احیای ارزش های ناب دینی و جلوگیری از به حاشیه رفتن دین از سوی ظالمان آن زمان شد، خاطرنشان کرد: رفع جهالت و ضلالت مردم، خیزش عمومی، حرکت و اقدام تنها برای خدا از مهم ترین آثار اجتماعی قیام سالار شهیدان بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عاشورا با ولایت پذیری و توجه به ارزش ها معنا می یابد، گفت: جامعه امروز نیازمند بهره گیری از ارزش های عاشورایی است.

وی با بیان این که حماسه حسینی پس از هزار و 400 سال امروز پرشور تر از هر زمان دیگری در جامعه اسلامی پویا و زنده است، خاطرنشان کرد: شور و شعور حسینی به حتم دشمنان اسلام را در رسیدن به توطئه های شوم ناکام خواهد گذاشت.

حجت الاسلام غلامی به تلاش دشمنان برای ترویج خرافه و بدعت در عزاداری های ماه محرم اشاره کرد و گفت: اصل آیین عزاداری امام حسین(ع) باید با تلاش مبلغان دینی از تحریف  و بدعت های نوبنیاد مصون باقی بماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نبود بصیرت حقیقی مهم ترین مشکل مردم کوفه در دوران امام حسین (ع) بود، ادامه داد: کوفیان چون مبانی معرفتی آن امام همام را درک نکرده بودند مرتکب آن اشتباه تاریخی شدند.

وی، عزاداری ماه محرم را یک سرمایه بزرگ برای جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امت اسلامی به ویژه شیعیان باید تلاش کنند تا از نفوذ افکار انحرافی دشمنان در این سرمایه بزرگ دینی جلوگیری شود.

حجت الاسلام غلامی بر ضرورت تکیه بر مستندات تاریخی و واقعی در تقویت برنامه های عزاداری حسینی تأکید کرد و گفت: بهره گیری از رهنمودهای علما و روحانیان در عزاداری ها می تواند در غنای این برنامه ها بیافزاید.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این که رزمندگان کشورمان نیز در هشت سال دفاع مقدس نیز  با الگو قرار دادن ارزش های قیام عاشورا در برابر همه ابر قدرت های دنیا ایستادگی کردند، گفت: ملت ایران اسلامی همواره در مسیر اهداف قیام حسینی گام برداشته اند.

حجت الاسلامی غلامی با بیان این که نسل جوان جامعه ثابت کردند که تشنه بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) هستند، تصریح کرد: اگر اهداف نهضت حسینی به شیوه ای تأثیرگذار و جذاب به جامعه معرفی شود به حتم از تأثیرپذیری بهتری برخوردار خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران، بصیرت را یکی از درس های بزرگ قیام عاشورا دانست و با بیان این که عزاداری حسینی باید با درک بصیرت حسینی نیز همراه باشد، خاطرنشان کرد: توجه ظاهری به قیام عاشورا نباید در جامعه دینی رسم شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با تأکید براین که درک حقیقت نهضت حسینی نیازمند نگاهی عمیق به این رویداد و واقعه عظیم تاریخی است، تصریح کرد: نگاه ظاهری به نهضت حسینی نمی تواند تعالی بخش باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha