پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که یکی از درس‌های مکتب عاشورا ذلت‌ناپذیری است، گفت: کسانی که پیام مکتب عاشورا را به خوبی درک می‌کنند می‌توانند با استکبار مبارزه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع روحانیون و مسئولین هیئات  مذهبی مرکز استان، گفت: عاشورای حسینی مکتبی جامع، اثرگذار و تحول‌آفرین است که از مرز داستان و مسئله صرف تاریخی عبور کرده است.

وی افزود: عاشورا نیز همانند قرآن به مکتب، افراد، اقشار و موضوعات خاصی اختصاص نداشته بلکه برای همه بشریت در همه زمان‌ها، مکان‌ها و مکاتب برای رهایی از ظلمت، هدایت به نور و موفقیت، مبارزه با استکبار، ظلم‌ستیزی و انحطاط جهانی است.

امعاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این‌که از نگاه جامع و کامل فلسفه عاشورا فاصله زیادی داریم، ادامه داد: باید هراندازه که دشمنان، استکبار و مخالفان عاشورا هجوم می‌آورند ما هم بیشتر در جلسات خود نگاه عاشورایی و انقلابی داشته باشیم و مجالس ما هرسال شایسته تر برگزار شود.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این‌که امام حسین و فلسفه حسینی(ع) جهانی شده نباید از قافله این سیر حرکتی عقب باشیم، اضافه کرد: مکتب و روح عاشورا در همه جهان ساری و جاری است تنها با نگاه آرمانی عاشورا می‌توان مبلغ فلسفه عاشورا در جهان بود.

وی با اشاره به این که امروزه امام حسین(ع) همه انسانها، مکاتب، ادیان و اقشار جهان را تحت مدیریت و سیطره خود قرار داده است و به معنی حقیقی کلمه جهانی شد، تصریح کرد: جهانی شدن فرهنگ حسینی موجب عصبانیت و هراس دشمنان اسلام شده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این‌که نه تنها حسین(ع) بلکه علی اصغر(ع) نیز جهانی شده است، ادامه داد: امروزه در 50 کشور جهان به عشق علی‌اصغر همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود که عزت علی‌اصغر نیز به واسطه نام حسین(ع) است..

حجت الاسلام روحانی نیا یادآور شد: دشمن از نام و فرهنگ امام حسین(ع) می‌ترسد چون از آن ضربه خورد لذا سعی می‌کند جلوی برگزاری این مراسم گرفته شود، مقابله با فرهنگ و مکتب حسینی در دستور کار دشمن قرار دارد چون می‌داند برگزاری مجلس امام حسین(ع) یعنی مبارزه با هر نوع استکبار، ظلم، سلطه‌گری و چراغ هدایت بشریت است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: اینکه پارلمان انگلیس مصوب کرد در بریتانیا کسی حق برگزاری همایش شیرخوارگان ندارد، 114 فیلم کوتاه در ضد شیرخوارگان و علی‌اصغر در دنیا ساخته می‌شود و اینکه شیخ نیجریه چون به نام امام حسین(ع) منبر رفت و سخنرانی کرد، فکر و اندیشه حسینی را اشاعه داد مورد حمله دشمن قرار گرفت، نشان از اهمیت این مراسم دارد.

وی، یکی از مصادیق و جلوه‌های نورانی مکتب عاشورا را برگزاری مراسم اربعین حسینی برشمرد و گفت: تشکیل ستاد اربعین بهترین راه جهانی کردن مکتب عاشورا است، از اختلافات بی‌موردی که از سوی دشمنان طراحی می‌شود دوری کنیم و با تعامل قانونی و شرعی، اتحاد و همدلی در زیر سایه پرچم امام حسین(ع)، رهبری و انقلاب از فلسفه عاشورا حفاظت کنیم.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که یکی از درس‌های مکتب عاشورا ذلت‌ناپذیری است و کار بزرگ این شهید این بود که شهادت عزتمندانه را بر زندگی همراه با ننگ و عار ترجیح داد و به شهادت رسید، یادآور شد: کسانی که پیام مکتب عاشورا را به خوبی درک می‌کنند می‌توانند مثل این شهید والامقام باشند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این‌که غیرت دینی موجب قیام امام حسین(ع) شد، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر غیرت دینی کمرنگ شده است و همین مسأله زمینه نفوذ دشمن را فراهم می کند.

وی، امر به معروف و نهی از منکر را روش امام حسین(ع) برای اصلاح امت جدشان بیان کرد و گفت: امام علی(ع) در اهمیت این فریضه الهی فرموده‌اند:« لاتتركوا الامر باالمعروف و النهي عن المنكر فيول عليكم شراركم، امر به معروف و نهي از منكر را رها نكنيد، در غير اين صورت بدترين شما بر شما حاكم مي شوند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha