شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 حجت الاسلام نصرالله زاده

حوزه/ اگر مردم امام حسین(ع) و یزید زمان خود را بشناسند، ضلالت را از هدایت تشخیص داده و گمراه نخواهند شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام نصرالله زاده کارشناس مسایل دینی در  نشست "چرا دو ماه محرم و صفر خروجی ندارد"، در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بابل بیان کرد: پیام عاشورا چهار محور و زیر ساخت داشت در حالیکه درزمان حاضرتنها به یک محورتوجه شده وسه محوراصلی دیگرکه سازندگی و بالندگی جامعه اسلامی وابسته به آن است کمتر توجه شده و متاسفانه بعد از حادثه عاشورا، شاهد پیشرفت معنوی و اعتقادی مناسبی در جامعه نبوده ایم .

وی افزود : محور اول واقعه عاشورا، پیوند عاطفی و گریه و مصیبت برای سیدالشهدا(ع) است که امر پسندیده ای می باشد، هرکس برای امام حسین (ع) گریه کند، حضرت به او نظر می کند، اما گریه مشکلی را حل نکرده و هدف نیست، هدف ابا عبدالله(ع) در محور دوم می باشد که همان پیوند معرفتی و فکری است؛ بنابراین باید با فکر و معرفت امام  حسین (ع) آشنا شویم .

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: متاسفانه با وجود دو ماه محرم و صفر، هنوز جامعه فرسنگ ها از فکر و معرفت امام حسین (ع) فاصله دارند، برخی از مردم در عزاداری ها شرکت کرده و سینه می زنند، ولی در همان روز عاشورا نماز نمی خوانند و با بدحجابی و بی حجابی در انظار عمومی حاضر می شوند!!!

وی تاکید کرد: مردم در محرم و صفر بیشتر به محور اول حادثه عاشورا یعنی گریه و عزادرای ظاهری و احادیث وارده که هر چشمی برای امام حسین (ع) گریه کند به بهشت می رود توجه نموده و به این امر پرداخته اند، ولی نکته مهم این است که چشمی که اهل تقوی بوده و گناه نکرده اگر برای سیدالشهداءگریه کند به بهشت می رود، دستی که سینه میزند دیگر باطلی را امضاء نمی کند، زیر میزی نمی گیرد، به حرام و نامحرم دست نمی زند .

حجت الاسلام نصرالله زاده خاطر نشان کرد: هدف از گریه بر سیدالشهدا(ع)، گریه محققانه است؟ باید محققانه گریست، حضرت زینب (س) با قرائت یک آیه قرآن خنده کوفیان را به گریه تبدیل کرده، و مردم را با معارف اهل البیت (ع)آشنا کردند.

وی تصریح کرد: پیوند معرفتی و فکری با امام حسین (ع) است؛ سید الشهدا انتخاب شد برای رسالتی که مبنای فکری ما را به بشریت معرفی می کند. حضرت زینب (س) با اسرا به سمت کوفه حرکت میکند تا رسالت خود یعنی ابلاغ پیام عاشورا که همان احیاء نماز، حجاب،امر به معروف و نهی ازمنکر، انجام واجبات و ترک محرمات و ابقاء حقوق مردم است را به گوش آینده بشریت برساند.

این استاد حوزه اظهار کرد: محورسوم پیام عاشورا اخلاقیات است اگر فکر درست شود اخلاق هم درست می شود. محور آخر، پیوند سیاسی است؛ لذا اگر مردم امام حسین(ع) و یزید زمان خود را بشناسند ضلالت را از هدایت تشخیص داده و گمراه نخواهند شد

313/48.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha