سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
صابری تولايی

مدیر تبلیغ حوزه علميه خراسان بیان کرد: طبق آمار ارائه شده، میزان دسترسی به ماهواره در جامعه ۷۵ درصد است و در هر ساعت نیز در شبکه های مجازی ۳۰ میلیون صفحه مطلب تولید می شود که در ۴ ساعت، ۱۸ میلیون بار تکثیر می یابد.

به گزارش خبر گزاري «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام احمد صابری تولایی، در جمع برخي طلاب خواهر در مدرسه فاطمة الزهرا(س) توس، به نقش مدیران فرهنگی در تربیت افسران جنگ نرم پرداخت و با اشاره به بیانات راهبردی رهبر معظم انقلاب كه حوزه علمیه قاعده نظام جمهوری اسلامی دانسته اند، ابراز كرد: استحکام این قاعده با تضمین سه عنصر اصلی فقه، تهذیب و اخلاق و آگاهی سیاسی امکانپذیر است و هرکدام از این سه عنصر نباشد، این قاعده متزلزل خواهد شد.

مدیر تبلیغ حوزه علميه خراسان خاطر نشان کرد: در بحث تبلیغ هم خود باید درمان شویم و هم اینکه درمانگری را یاد بگیریم تا بتوایم مداواگر خوبی باشیم.

حجت الاسلام صابری تولایی با اشاره به اینکه خداوند گام های تربیتی را برای حضرت آدم عنوان کرده است که هر مربی برای تربیت دینی باید این گام ها را بشناسد، گفت: اولین گام برای تربیت انسان «هویت بخشی» است برای این گام، نخست باید برای خود هویت را مشخص کنیم و بعد برای دیگران این شناخت را به وجود آوریم.

مدیر تبلیغ حوزه علميه خراسان، نخستين كار دشمن در فضای هویتی را از بین بردن آن دانست و گفت: برای به وجود آوردن هویت طلبگی، مشخص کردن جایگاه فرمانده و تقدس شغلی مهمترین ارکان هستند.

وی، «زمان شناسی» را به عنوان دومین گام تربیتی معرفی کرد و افزود:  ارتباطات گسترده، گسترش اسلام، افزایش اسلام ستیزی، شبهات و انحرافات، 5 شاخصه مهم در زمان کنونی است که باید از آنها در تبلیغ دین بهره برد.

حجت الاسلام صابری تولایی با اشاره به گستردگی ارتباطات در دنیا گفت: طبق آمار ارائه شده، میزان دسترسی به ماهواره در جامعه 75 درصد است و نیز در هر ساعت در شبکه های مجازی 30 میلیون صفحه مطلب تولید می شود که در 4 ساعت، 18 میلیون بار تکثیر می یابد.

وی با توجه به گسترش اسلام و تشیع در جهان اظهار کرد: موج اسلام گرایی در غرب باعث شده است که عده کثیری به دین مبین اسلام روی آورند.

مدیر تبلیغ حوزه علميه خراسان بیان کرد: به همان میزان که اسلام شیعی در غرب در حال گسترش است دشمنان نیز  برای جلوگیری از آن در تلاش هستند و اسلام هراسی در غرب به خاطر گسترش اسلام در جهان بوجود آمد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه شبهات بسیار زیاد است، افزود: افزایش انحرافات در حوزه اخلاقی، بدحجابی، مصرف گرایی، بی قانونی و غیره، باعث افزایش فساد در جامعه شده است.

حجت الاسلام صابری تولایی، «مخاطب شناسی» را به عنوان یکی دیگر از گام های تربیتی مطرح و اضافه کرد: هدف، ابزار و مانع شناسی، تقویت بینش دینی، توجه به اولویت ها و ایجاد روحیه جهادی از دیگر گام های تربیتی است که یک مربی دینی باید فراگیرد.

وی با بیان این که یک مربی باید استعدادهای شاگردانش را بشناسد، خطاب به مسئولان فرهنگی، عنوان کرد: شناسایی استعدادهای طلاب در زمینه ­های اجتهاد، تبلیغ، تدریس و فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می تواند ابزار درست را در اختیار وی برای رشد و بالندگی قرار دهد.

مدیر تبلیغ حوزه علميه خراسان در پایان با بیان اینکه انگیزه را در طلبه برای تبلیغ دین به وجود آورید، گفت: یک مبلغ باید در مقابل فعالیت های دشمن احساس عقب ماندگی کند تا حرکت کند و بهترین راه برای اینکار مقایسه فعالیت های دشمن و الگوهای اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha