پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نوايي

حوزه/ حجت الاسلام نوایی گفت: جریان هايی که با موضع گیری در برابر حق ساخته می شوند، خطرناک هستند و به همین علت شناخت این جریان ها از الزامات فعالیت تبلیغی طلاب و روحانیون است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام علي اكبر نوايي، در جمع مسئولان فرهنگی مدارس علمیه خواهران خراسان در مدرسه فاطمه الزهرا(س) توس به بررسی و تبيين مفهوم جریان شناسی در جامعه پرداخت و گفت: جریان هاي دیگری که با موضع گیری در برابر حق ساخته می شوند، خطرناک است و به همین علت شناخت جریانات برای یک طلبه لازم مي باشد.

وي، شناخت جریانات را لازمه تبلیغ یک مبلغ برشمرد و افزود: به منظور ایجاد مصونیت در برابر جريان هاي منفی فکری، شناخت جریان هاي باطل امری ضروری و لازم است.

استاد دانشگاه علوم اسلامي رضوي در تعریف جریان، گفت: یک اندیشه و باور، رهبر، پیروان و قلمروهایی دارد که برای دست یابی به یک منفعت، ایده متعالی و یا یک فکر غلط به وجود می آید.

وي با بیان اینکه جریانات فعالیت خود را با عضو گیری و ساختن طیف و جبهه آغاز می کنند، ادامه داد: تنها یک جریان فکری در دنیا موفق خواهد بود و آن جریان حق است که کرامت، عزت، اقتدار، معنا و معنویت را به همه طرفدارانش منتقل می کند.

حجت الاسلام نوايي همچنین با بیان اینکه با شناخت جریان حق و شناسایی نفوذ اندیشه ­ها قدرت ظهور و حضور در جامعه را پیدا می کنیم، اضافه کرد: اندیشه­ ها یک پرانتز زمانی دارند که با شناخت روال حرکتی آنها در جامعه و بینش، می توانیم حرکت آینده را پیش­بینی کنیم.

عضو كميسيون اجتماعي و سياسی شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه فقه و اصول و تفسیر در حوزه های علمیه بیشتر رواج دارد، خاطر نشان کرد: شناخت فرقه های باطل در فقه، فرهنگ، سیاست، دین شناسی و غیره، لازم و ضروری است.

وی با تاکید بر ایجاد مصونیت فکری در جامعه ادامه داد: جریانات بازدارنده و مزاحم در حوزه های علمیه نیز فراوان دیده می شود که ضرورت شناخت جریانات منفی در جامعه و حوزه های علمیه را افزایش می دهد.

حجت الاسلام نوايي با تاکید بر اهميت ارائه آسان و به زبان ساده آموزه هاي ديني در تبليغ، اضافه کرد: با اطلاعات کافی به معرفی دین بپردازید و آن را به صورتی ساده و آسان برای مردم نشان دهید تا از آن وحشت نکنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha