جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ابوالقاسم علیدوست

حوزه/ آیت الله علیدوست با تاکید بر این که نمره حوزه های علمیه شیعه عالی است، تصریح کرد: پژوهش و تحقیق باید به روز بوده و بتواند پاسخگوی شبهات باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، آیت الله ابوالقاسم علیدوست، امروز دراختتامیه جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قزوین، در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان، ضمن قدردانی از دست اندرکاران این جشنواره، به جایگاه و نقش موثر حوزه علمیه قزوین اشاره  کرد و گفت: خوشبختانه حوزه قزوین یکی از حوزه های مهم و تاثیرگذار بوده و توانسته بسیاری از علما وفرهیختگان را پرورش دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بسیاری از علما و دانشمندان مانند شیخ بهایی و ملاصدرا به شهر دارالمومنین قزوین آمده و از جوشش علمی حوزه این شهر به خوبی بهره برده اند.

رئیس انجمن علمی فقه و حقوق حوزه در ادامه بر ضرورت فرهنگ سازی پژوهش و تحقیق در بین طلاب تاکید کرد و بیان داشت: باید آثار پژوهشی و تحقیقی همراه با اخلاص باشد و بتواند پاسخگوی شبهات جامعه باشد.

آیت الله علیدوست با بیان این که حوزه‌های علمیه در بخش آموزش عموماً موفق عمل کرده اند، اظهارکرد:  تلاش‌هایی که عالمان شیعه در بخش آموزشی داشته‌اند، ستودنی است و انسان هنگامی که تلاش بزرگان را می‌بیند، محو عظمت اقدامات آنان می‌شود و می‌توان گفت که نمره آموزش در حوزه‌های علمیه شیعه، نمره عالی است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: تحقیقات و پژوهش‌ها باید مورد احتیاج و درباره مسائل روز باشد، یک پژوهش خوب باید پاسخگوی شبهات باشد، برخی از تحقیقات معلوم نیست چه مشکلی را می‌خواهد برطرف کند، همچنین پژوهش باید برخاسته از غیرت دینی باشد.

آیت الله علیدوست تصریح کرد: استفاده از منابع اصیل، رعایت ادب و انصاف، انجام نقد محتوا به جای نقد نویسنده و رعایت اخلاص از جمله ویژگی‌هایی است که باید در پژوهش‌های رعایت شود.

رئیس انجمن علمی فقه و حقوق حوزه در پایان تصریح کرد: همان گونه که به تولید علم توجه می‌شود، علوم و محصولات علمی باید به مصرف برسد و به درستی معرفی شوند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha