جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شبهات

حوزه/ تولیت مدرسه امام صادق(ع) مرودشت باتاکید بر اهمیت فضای مجازی گفت: امروز طلاب باید شبهات فضای مجازی را عالمانه پاسخ دهند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی نژاد، تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان داراب، عصر امروز در جمع طلاب و اساتید این مدرسه، بر پاسخ گویی به سئوالات مردم  توسط حوزویان و مبلغین تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از حالات و روحیات انسانی، حس کنجکاوی، حقیقت طلبی و علم دوستی است.

وی افزود: کشف مجهولات و حالت روشنفکری یکی از ارزش های روحی و از زمره  زیباترین خصلت های درونی بشریت است، حس کنجکاوی با طرح سئوال و تلاش برای رسیدن به جواب شکوفا می شود.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت بیان کرد: انسان ها هر چه خوش استعدادتر و دقیق تر باشند، دارای سئوالات اساسی تر، بنیادی تر و ریشه ای تر خواهند بود.

حجت الاسلام موسوی نژاد با اشاره به این که طرح سئوال و تحقیق برای کشف جواب آن، از بهترین راه های وصول به حقیقت و کلید رهایی از تاریکی جهل است، ابراز داشت: به تعبیر مرحوم شیخ بهایی ثمره سئوال و جواب، علم و معرفت خواهد بود.

استاد حوزه علمیه فارس با بیان این که یکی از روش های قرآن کریم و اهل بیت(ع) در تعلیم و تربیت، طرح سئوال و ارائه پاسخ است.، افزود:  طلاب و مبلغین باید در امر مسائل فرهنگی و مذهبی به آموزش اخلاق پرسشگری بپردازند و اندیشه های حقیقت طلب را با نحوه پرسش صحیح آشنا کنند، زیرا بعضی از سئوالات،  بی جا هستند و اساسا خیری در آنها نیست؛ هم چنین امروز باید سئوالات و شبهات مطرح شده در عرصه فضای مجازی توسط طلاب به صورت عالمانه پاسخ داده شود.

 

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha