چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سیره شهدا

حوزه/ مدیر موسسه امیر بیان استان لرستان گفت:۱۳۰ طلبه خواهر و برادر لرستانی در دوره آموزش روایتگری سیره شهدا شرکت دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد؛حجت الاسلام علی ابراهیمی صبح امروز در همایش آموزش روایتگری سیره شهدا که با حضور طلاب و راویان رزمنده روحانی فرهنگ ایثار و شهادت، در سالن اجتماعات اداره کل حوزه هنری استان برگزار شد با بیان اینکه حضور روحانیون ،مبلغان و طلاب جوان در کاروان های راهیان نور بصورت راوی معنوی گنجی عظیم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای زائران مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس هستند افزود:امروز تبلیغ و روایت طلاب جوان در کاروان های راهیان نور برای زائران این کاروانها می تواند در خنثی سازی اثرات جنگ نرم دشمن موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه نفوذ کلام مبلغان و طلاب می تواند جوانان را نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ترغیب کند تصریح کرد:مبلغان و طلاب جوان بعنوان راویان گنج معنوی دوران دفاع مقدس می توانند ابعاد مختلف این گنج از جمله ارتباط شهدا با خدا و ائمه اطهار ع را برای مخاطبان بیان نمایند.

مدیر موسسه امیر بیان استان لرستان اظهار داشت:حضور راویان فرهنگ ایثار و شهادت در کنار راویان و رزمندگان دوران دفاع مقدس که مختصات فیزیکی دوران جنگ را بیان می کنند ضروری است؛ چرا که ترویج و نهادینه کردن این فرهنگ نیازمند بیان خصوصیات اخلاقی و ویژگیهای اخلاقی رزمندگان فداکار این مرزوبوم است.

حجت الاسلام علی ابراهیمی با اشاره به اینکه امروز جوانان تشنه معارف ناب الهی ، فرهنگ تقوا،ایثار و شهادت هستند بیان داشت:راویان طلبه می توانند در بیان این معارف ناب به جوانان نقش بی بدلیلی داشته باشند و جوانان را در مقابل جنگ نرم دشمن بیمه کنند.

وی با اشاره به اینکه با تلاش بسیج طلاب و سپاه استان و همت موسسه امیر بیان  دوره روایتگری سیره شهدا برای ۱۳۰ طلبه خواهر و برادر لرستانی از امروز در قالب همایش و کارگاه بمدت یک هفته بصورت تئوری و عملی برگزار می شود افزود:طلاب با حضور در کاروانهای راهیان نور می توانند ابعاد معنوی دفاع مقدس را در بین جوانان انتقال دهند و  امید می رود راویان مبلغ بتوانند جاذبه های معنوی و اخلاقی ایثار و شهادت را برای زائران فرهنگ سازی کنند.

ویژگی های دوره روایتگری

دوره آموزشی روایتگری سیره شهدا ویژه طلاب خواهر و برادر لرستانی به مدت یک هفته در دو مرحله روایتگری آموزشی و عملی زیر نظر اساتید مجرب حوزه و راویان روحانی، با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نکات لازم و راهبردی را برای تبلیغ در کاروان های راهیان نور فرا می گیرند.

در دوره روایتگری سیره شهدا طلاب خواهر و برادر پایه ۵ حوزه شرکت نموده اند و پس از قبولی در مصاحبه روایتگری این کارگاه با اعطای مدرک پایان دوره در اولویت اعزام مبلغان راهیان نور قرار می گیرند.

در این دوره آموزشی طلاب به مدت سه روز در خرم آباد و سه روز دیگر در مناطق عملیاتی جنوب بصورت عملی و کاربردی راهبردها و اصول عملی ترویج سیره شهدا را برای زائران فرا می گیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha