پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مهدوی کنی

حوزه/ آیت الله جنتی، در آستانه دومین سالگرد رحلت آیت الله مهدوی کنی(ره)، در پیامی ضمن پاسداشت خدمات ارزنده و مقام شامخ علمی و معنوی آن عالم مبارز و انقلابی و سیاستمدار صادق خواند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران آیت الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در آستانه دومین سالگرد رحلت آیت الله مهدوی کنی(ره)، با صدور پیامی ضمن پاسداشت خدمات ارزنده و مقام شامخ علمی و معنوی آن عالم مبارز و انقلابی و سیاستمدار صادق خواند.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله(ص):«العلماء مصابیح الارض و خلفاء الانبیاء و ورثنی و ورثة الانبیاء»؛کنزالعمال/28677.

عالم مجاهد و پارسامرحوم آیت الله مهدوی کنی(ره) بی شک از سرمایه‌های بزرگ انقلاب اسلامی بود که حیات نورانی و پربرکت خویش را در راه نشر و اعتلاء معارف اهل بیت «علیهم السلام» و ترویج مبانی امام و انقلاب، صرف نمود و منشأ برکات فراوانی برای مجامع علمی، حوزه‌ علمیه تهران و مردم شریف ایران اسلامی بود. آن عالم مبارز و با اخلاص که از شاگردان و معتمدان امام راحل «قدس سره الشریف» بود، پیش از انقلاب با تحمل زندان، تبعید و شکنجه های رژیم طاغوت و پس از پیروزی نهضت اسلامی، همواره در پشتیبانی از نظام اسلامی و حمایت عملی از امام خمینی« رحمة الله علیه » و مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، تلاش و جدیت داشت.

مقام معظم رهبری پس از رحلت آن عالم فرزانه به حق فرمودند «آیت الله آقای حاج شیخ محمّدرضا مهدوی‌کنی «رضوان الله علیه» آن یار صادق و وفادار امام و آن عالم بزرگوار از جمله‌ نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام جمهوری اسلامی و از وفاداران غیور و صادق امام بزرگوار بود و در همه‌ عرصه‌های مهم کشور در دوران انقلاب شجاعانه و با صراحت تمام نقش‌آفرینی کرد».

آن فقیه بصیر از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در عرصه های گوناگون علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در مناصب مهم سرپرستی کمیته انقلاب اسلامی، وزارت کشور، نخست وزیری، امامت جمعه تهران و سرانجام ریاست مجلس خبرگان رهبری؛ همه جا و همه وقت در موضع یک عالم بیدار و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و هرگز ملاحظات شخصی و انگیزه‌های جناحی را به حیطه‌ فعالیت های گسترده و اثرگذار خود راه نداد و با تأسیس دانشگاه امام صادق «علیه السلام» توفیق یافت نیروهای مؤمن و مدیران متعهدی را برای اعتلای جبهه فکری انقلاب اسلامی تربیت نماید.

مجلس خبرگان رهبری اینک در آستانه دومین سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی(ره) رئیس فقید این مجلس، ضمن پاسداشت خدمات ارزنده و مقام شامخ علمی و معنوی آن عالم مبارز و انقلابی، یاد و خاطره ایشان را گرامی داشته، علو درجات و رضوان الهی را برای آن مرحوم مسئلت می نماید.

احمد جنتی

رئیس مجلس خبرگان رهبری

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha