شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مجید صفدری

حوزه / امام جمعه سنقر در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) سنقر با اشاره به لزوم تهذیب نفس در طلاب گفت: تهذیب نفس و خودسازی موجب ارتقا و رشد طلاب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام مجید صفدری در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان سنقر با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) عنوان داشت: شیاطین انس و جن همواره از رسیدن انسان ها به درجات والای انسانی و الهی ممانعت می کنند، لذا حفظ تقوا و ایمان قلبی به خداوند متعال زنجیر اسارت و بندگی شیطان را پاره می کند.

امام جمعه شهرستان سنقر اظهار داشت: انسان برای رویت حقایق عالم باید روح را جلا داده و از گناهان اجتناب بورزد و باید همواره از نفس و ایمان خویش مراقبت و مواظبت کند؛ چرا که شیاطین زمانه در کمین اعتقادات جامعه هستند.

این کارشناس دینی در ادامه افزود: انسانی که روحش را در اختیار و تحت سلطه شیطان قرار می دهد همچون مرده ای بوده که از آثار و برکات خداوند متعال بی بهره است.

وی با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) اذعان داشت: شفاعت ائمه اطهار علیهم السلام به کسی که نماز را سبک بشمرد نخواهد رسید؛ لذا اگر انسان روح خویش را درمان نکند قطعأ به سعادت ابدی و خوش بختی نخواهد رسید.

حجت الاسلام صفدری بیان داشت: لطف خداوند عقل را زنده، شهوت را کشته، خشونت درون را به لطافت تبدیل کرده و نور عظیمی در انسان به وجود می آورد که سبب هدایت و سعادت می شود.

وی در پایان گفت: تهذیب نفس و خودسازی در طلاب سبب دستیابی به سعادت ابدی شده و افتخار سرباز واقعی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را نصیب طلاب خواهد کرد. 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha