سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام جدیدی

حوزه/ حجت الاسلام جدیدی گفت: امروز در حوزه‌های مختلف جنگ اعتقادی، مذهبی و فرقه ای، علمی، نظامی، اقتصادی، سیاسی، رسانه ای، سایبری، دارو درمان، الکترونیک، اطلاعاتی، بیو تروریسم، تغذیه، امنیتی، جمعیتی و ولادتی، معماری و شهرسازی و مدیریتی با دشمن درگیر هستیم. این ها بخشی از جنگ‌هایی است که یهود علیه بشریت و جهان اسلام راه اندازی کرده است.

حجت الاسلام حامد جدیدی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، درخصوص حوزه جنگ نرم و جنگ بیوتروریسم علیه جهان اسلام، گفت: در حال حاضر یک جنگ تمام عیار آخر زمانی  بین جنود شیطان با جنود امام وجود دارد.

کارشناس بیوتروریسم در ادامه با تاکید بر شکل گیری یک جنگ آخر الزمانی  بین جبهه حق و باطل برای مقابله با مهدویت، گفت: موضوع شناخت دشمن در دین و فروع دین با نام تبری مطرح می‌شود.

دشمن را بشناسیم

وی یادآور شد: تبری یعنی دشمنی با دشمنان خدا، لازمه دشمنی با دشمنان خدا، آن طور که در آیات و روایات هم آمده، تبری است، باید دشمن را بشناسیم و روش های دشمنی اش را بشناسیم، عملکرد دشمنان علیه اسلام و مهدویت را به روز تحلیل و رصد کنیم و وقتی این کار را انجام دادیم می‌فهمیم جنگی که در آن درگیر هستیم، جنگ در یک حوزه  و فقط نظامی نیست.

حجت الاسلام جدیدی با دسته بندی ابعاد و وروش‌های مختلف امروز جنگ، افزود: امروز جنگ به روش‌های مختلف دسته بندی می‌شود، روش سخت، نیمه سخت و نرم.  زمانی که این روش‌ها را رصد کنیم، می‌بینیم امروز در همه حوزه‌ها درگیر هستیم؛ در حوزه جنگ نرم، در بالای بیست، سی حوزه درگیر هستیم و نیاز داریم جامعه، عموم مسلمان و شیعیان نسبت به این جنگ‌ها اطلاع داشته باشند و با ورود به عرصه، از جبهه حق دفاع کنند. مثل زمان جنگ که تا مردم ورود پیدا نکردند، پیروزی‌ها شروع نشد.

به دلیل نشناختن روش های دشمن آسیب ما بالاست

وی، لازمه پیروزی بر دشمن را  آگاهی مردم دانست و بر اهمیت  وظیفه و رسالت مبلغان تاکید کرد و بیان داشت: مبلغ باید در حوزه تبری و آگاه کردن مردم و شناسایی دشمن اسلام ورود کند، در حال حاضر دشمن اصلی یهود است و بعد مکاتب مختلفی که در خدمت به یهود تشکیل می شود و انصار یهود هستند، لذا اگر روش‌های آنها را به روز نشناسیم، آسیب خواهیم دید. امروز متاسفانه به دلیل نشناختن روش های دشمن آسیب ما بالاست.

حوزه های جنگی دشمن

کارشناس بیوتروریسم  ادامه داد: ما در حوزه‌های مختلف جنگ اعتقادی، جنگ دینی مذهبی و فرقه ای، علمی، نظامی، اقتصادی، سیاسی، رسانه ای، سایبری، دارو درمان، الکترونیک، اطلاعاتی، بیو تروریسم، تغذیه، امنیتی، جمعیتی و ولادتی، معماری و شهرسازی و مدیریتی در گیر هستیم. این ها بخشی از جنگ‌هایی است که  یهود علیه بشریت و جهان اسلام راه اندازی کرده است، برخی نرم، برخی  نیمه سخت  مثل اقتصادی و برخی سخت مثل جنگ نظامی است، اما غالب آنها نرم  و پنهان مثل جنگ تغذیه، دارو درمان، بیوتروریسم و جمعیتی است.

 این استاد حوزه و دانشگاه، روش جنگ نرم را به دلیل قابل شناسایی نبودن سلاح و تلفات، بسیار آسیب زا می‌داند و معتقد است: روحانیون باید به شدت در این حوزه برای آگاه سازی مردم تلاش کنند. 

ضرورت آگاهی بخشی به مردم

وی در ادامه افزود: این کار بر عهده مبلغ دینی است و اگر خوب بررسی کنیم زمینه این جنگ ها در حوزه اعتقادی است. یهود در تلاش برای تشکیل حکومت شیطان است و ما در جبهه حق به دنبال تشکیل حکومت حضرت ولی عصر(عج) و الهی هستیم و کاملا بحث اعتقادی و دینی است، یعنی تقابل دین و ضد دین است و باید مبلغان در حوزه تبری و دشمن شناسی وارد و مردم را آگاه کرده و حوزه های مختلف جنگی را برای آنان تبیین کنند.

روحانیت، پیش قراول جهاد آخرالزمانی

این کارشناس حوزوی، با تاکید بر آگاه سازی به عنوان اولین بحث در حوزه ماموریت های مبلغین، گفت: روحانی و مبلغ باید نسبت به میادین جنگی آگاهی داشته باشد. وضعفی که امروز داریم مبلغلان به عنوان پیش قراولان جهاد آخر زمانی، غالبا آگهی از این جنگ ندارند و گام اول آگاهی مبلغ و گام دوم آگاهی مردم است و در گام بعد باید شناخت به روز از فعالیت دشمن داشته باشیم.

جنگ ترکیبی آمریکا علیه ایران

حجت الاسلام جدیدی اذعان کرد: جنگی که آمریکا علیه ایران در منطقه راه انداخته، جنگ ترکیبی است و داعش بخشی از آن است. هشت نوع جنگ با ابعاد محدود منظم و پیچیده در حال انجام است و داعش بخشی از این جنگ است و نسبت به فعالیت دشمن نمی توانیم فعالیت کنیم.

لزوم رویکرد جهادی به کار فرهنگی و تبلیغی

 وی  خاطرنشان کرد: مشکل امروز ما در حوزه کار فرهنگی ومبلغان این است که برخی افراد به کار فرهنگی و تبلیغی نگاه اوقات فراغتی دارند و رویکرد جهادی به کار فرهنگی و تبلیغ وجود ندارد، باید رویکرد تبلیغ جهادی باشد تا از تمام توانش استفاده کند. باید بودجه و امکانات نیز برای این حوزه وجود داشته باشد، چرا که دشمن با تمام امکانات و تکنولوژی روز کار می‌کند و اگر ما از تمام امکانات استفاده نکنیم، قادر به مقابله با او نخواهیم بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha