جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ایران آمریکا

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه امام عصر(عج) شیراز گفت: برخی افراد از روی کج فهمی، حل مشکلات را در برقراری رابطه با آمریکا می بینند، در حالی که غربی ها دچار ورشکستگی اقتصادی و فرهنگی شده و با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام والمسلمین محمد برکت، تولیت مدرسه علمیه امام عصر(ع) شیراز، شب گذشته در جمع طلاب این مدرسه به تاثیرات قیام امام حسین(ع) در ظهور انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: بدون تردید انقلاب اسلامی ایران ریشه در نهضت حسینی دارد.

وی افزود: بیشتر کشورهایی که از نظر فرهنگی و اسلامی با یکدیگر همسانی دارند، از انقلاب و حرکت جهانی ما متاثر شده اند و این تاثیر و  سرافرازی و عزت انقلاب بدون شک الهام گرفته از قیام حماسه سازان کربلا است.

تولیت مدرسه امام عصر(عج) شیراز ادامه داد: اگر روح مبارزه در برابر استبداد و دشمنان در کالبد جامعه دمیده شده و اگر اندیشه های پویا در ادبیات سیاسی رهبران و متولیان انقلاب اسلامی ایران پدیدار است، چیزی به جزء پیام حماسه حسینی الهی نمی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین برکت بیان کرد: امروه شاهد انقلابی فراگیر در جهان هستیم، به طوری که هر روز فرهنگ اسلامی فرا جغرافیایی حرکت می کند و مخاطب آن فطرت شفاف انسان ها است.

استاد حوزه شیراز تاکید کرد: انقلاب اسلامی مفاهیم قرآنی، نمادهای روشن و مشخص شیعی و در بیان بهتری، فرهنگ اسلام را به دنیای جهان اسلام معرفی کرده است.

وی اضافه کرد: روح انقلاب قطعا از نهضت حسینی سیراب می شود، اما پیش از پرداختن به مصیبت های واقعه جانسوز عاشورا، باید به تبیین مفاهیمی چون ایثار، آزادی، شهادت و ... پرداخت.

تولیت مدرسه امام عصر(عج) شیراز تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با الگو گیری از شکوه و شور حسینی نفوذ ناپذیر است و حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در قلب مردم جای دارند.

حجت الاسلام والمسلمین برکت ادامه داد: امام حسین(ع) هرگز تن به ذلت صلح با طاغوت زمان خود نداد و سربلندی انقلاب اسلامی ایران هم تا به حال در همین حفظ  استقلال سیاسی و عدم وابستگی به قدرت های جهانی و استکبار جهانی بوده است و تا زمانی که چنین سیاستی در پیش باشد، ایران ام القرای جهان اسلام و مرکز ثقل قدرت در عالم اسلام خواهد بود.

وی افزود: برخی افراد از روی کج فهمی، حل مشکلات را در برقراری رابطه با آمریکا می بینند، در حالی که غربی ها دچار ورشکستگی اقتصادی و فرهنگی شده و با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند.

 انتهای پیام 313/44

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha