جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حوزه/رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نسل امروز ما چه در حوزه و غیر حوزه، در معرض تیرهای سهمگین استعمار و استکبار به ویژه در فضای مجازی قرار دارند و مصون نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»حجت الاسلام و المسلمین احمدفرخ فال ظهر امروز در همایش منطقه ای بسیج طلاب و روحانیون حوزه های علمیه با محوریت حوزه انقلابی، اظهارداشت: ده ها سال قبل، ما از طلبه مراقبت می کردیم، اما امروز اینگونه نیست؛ به طوری که می تواند بدون اینکه نظارتی در کار باشد، با یک گوشی 100 گرمی با همه دنیا در ارتباط باشد.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال افزود: امروز وظیفه سنگینی به دوش حوزه ها قرار دارد که اگر غفلت کنیم و فکر نکنیم دشمن ورود خواهد کرد، نباید فکر کنیم همه مشکل ما صرف، نحو، ادبیات، فقه و اصول است، آنهایی که در کوفه منشأ گرفتاری مسلم شدند، صرف و نحو را می دانستند، آنچه را که نمی دانستند بصیرت، خطر نفوذ و پدرسوخته بازی های بنی مروان بود به طوری که با کمی مسامحه مردم را از سنت جدا کردند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر علمیّت در حوزه بالا رود؛ اما بصیرت کاهش پیدا کند، در حقیقت شمشیر را دست کسی داده ایم که دیگر قابل مهار کردن نیست.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال بیان داشت: علت محدثه انقلاب اسلامی در ایران پس از رهبری های با صلابت و با کفایت امام این بود که مردم به امام یکپارچه لبیک گفتند، به طوری که در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس اصلا عده و عُده در مقابل طاغوت زمان و استکبار مطرح نبود، در دفاع مقدس صدام با تحریک و پشتیبانی شرق و غرب در برابر جمهوری اسلامی ایستاده بود، اما با یاری خداوند دشمن نتوانست در خط رهبری و جامعه نفوذ کند.

مدیر حوزه علمیه استان قم، اظهار داشت: امام (ره)با هوشیاری و صلابت، جامعه را هدایت کردند؛ اما دشمن دست بردار نیست، پس از رهبری جایگاهی که می تواند مردم را سست و متزلزل کند، قشری است که رهبری از آن برخاسته و در اعماق جان جامعه نفوذ دارد که حوزه های علمیه هستند.

وی ادامه داد: روحانیت از نظر عدد و رقم همین الان نسبت به آنچه که باید باشد کم است، آنچه که مردم را یکپارچه در برابر جریانات استکباری ثابت قدم نگه می داشت، روحانیت بود، وقتی حضرت امام نهیب می زدند و نکته ای می فرمودند این طلاب بودند که به تبیین و تبلیغ آن می پرداختند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این که روحانیت نقش رابط بین مردم و رهبری است، گفت: حرکت های بسیار مهم انقلاب در برابر استکبار را همین رابطه شکل داد، این نکته را دشمن به خوبی فهمیده و می خواهد در رابط بین مردم و رهبری نفوذ کند، اگر این را بشکنند کار انقلاب خلاص است.

وی عنوان کرد: خداوند تعارف ندارد اگر کسانی که باید نقش خود را ایفا کنند عقب کشیدند، دچار خسارت های جبران ناپذیری خواهیم شد، نباید تلقی شود که تأکیدات بسیار مهم و ارزشمند رهبر انقلاب صرفا یک سخنرانی است، بلکه ایشان احساس خطر می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین  فرخ فال افزود: وضعیت در حوزه نباید به گونه ای باشد که انقلابی ها تقیه کنند، بلکه ضد انقلاب ها باید به تقیه بپردازند؛ کسی که در فتنه دچار مشکل شده باید تقیه کند، نه کسی که عمارگونه در کنار رهبری و نظام ایستاده است.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: حتی یک طلبه نسل جدید نباید بیگانه با انقلاب و معارف و مفاهیم آن باشد، باید بسیار تلاش کنیم، چرا که نسل امروز ما چه در حوزه و غیر آن در معرض تیرهای سهمگین دشمنان انقلاب و استکبار به ویژه در فضای مسموم مجازی هستند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha