جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عتبات عالیات

حوزه/ طبق برنامه سالانه مقررشده ۶ میلیارد تومان سهم نذورات استان اصفهان برای عتبات عالیات باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، سردار ابراهیم راحمی، عضو ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، امروز در جلسه معرفی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان کاشان، اظهار کرد: پیشینه ولایت مداری و مذهبی بودن شهر کاشان موجب شد که نخستین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در این شهر راه اندازی شود.

سردارابراهیم راحمی با بیان اینکه بزرگترین صنعت فرش کشور در کاشان قرار دارد، افزود: امیدواریم ضمن اشتغالزایی از این ظرفیت برای عتبات عالیات استفاده کنیم.

*جمع آوری 2 میلیارد تومان نذورات در شش ماه گذشته

در ادامه، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان بیان کرد: در سال جاری چهار پروژه بزرگ در سامرا و نجف به استان اصفهان سپرده شد.

مصطفی نوریان وی با بیان اینکه چهار در حرم مسلم ابن عقیل تا پایان سال ارسال می شود، خاطر نشان کرد: تا پایان سال نیز سه پروژه در سامرا و نجف تحویل می گیریم که می توان به احداث 150 چشمه سرویس بهداشتی و هشت پله برقی با اعتبار پیش بینی شده یک میلیارد و 600 میلیون تومان در سامرا اشاره کرد و امیدواریم بتوانیم از طریق کمک های مردمی این پروژه ها را به پایان برسانیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان افزود: احداث صحن حضرت فاطمه(س) با 220 هزار متر مربع بزرگترین بنای اسلامی محسوب می شود که دو فاز آن به پایان رسیده و در حال حاضر مورد بهره برداری قرار دارد و همچنین پروژه عقیله بنی هاشم با 160 هزار متر مربع در حال انجام است.  

نوریان با بیان اینکه طبق برنامه سالانه مقررشده 6 میلیارد تومان سهم نذورات استان اصفهان برای عتبات عالیات باشد، تصریح کرد: طی شش ماهه گذشته 2 میلیارد تومان نذورات جمع آوری شده است.

* نسخ خطی و مکتوبات و آثار هنری شیعه موجود در عتبات در موزه نگهداری شود

فرماندار کاشان نیز در بر همگرایی بیشتر کمک های مردمی به عتبات عالیات تاکید کرد و گفت: با توجه به فضای عمومی شهر کمک های غیر متمرکز از این پس با انسجام و با هدفمندی بیشتری به عتبات فرستاده می شود.

حمیدرضا مومنیان همچنین به نقش شیعه در نجف و کربلا پرداخت و افزود: نسخ خطی و مکتوبات و آثار هنری زیادی از شیعه در این دو شهرباقیمانده است و باتوجه به ارزش و قدمت این آثار لازم است این مکتوبات در موزه ای نگهداری شود.

*حضور شهرداری کاشان در آیین اربعین حسینی کربلا

شهردار کاشان هم با بیان اینکه امروز توفیق بزرگی نصیب مردم کاشان شده است، بیان کرد: بنا به آنچه در تاریخ آمده است مردم قم و کاشان پیشینه طولانی در سر سپردگی آل الله و اهل بیت(ع) دارند و تدین و ولایت مداری آنان، سالیان درازی است که برای همه به اثبات رسیده است.

سید محمد ناظم رضوی ادامه داد: بهره مندی از مهارت معماران کاشانی و فرش های دستباف و ماشینی کاشان در چند سال گذشته، همواره در عتبات عالیات وجود داشته اند و اقدامات معماران کاشان را در صحن حضرت زهرا(س)و کاظمین و سامرا شاهد بوده ایم و امروز با تشکیل ستاد عتبات در کاشان با انسجام و همگرایی بیشتری دین خود را ادا خواهیم کرد.

 وی همچنین به اهدای قطعه زمینی از طرف یکی از خیرین کاشانی در 50 سال گذشته پرداخت و تاکید کرد: با کمک های آیت الله سیستانی، مقدمات واگذاری این زمین به شهرداری کاشان فراهم شده و به زودی شاهد آغازعملیات اجرایی زائر سرا در جوار بارگاه امام حسین(ع) خواهیم بود.

شهردار کاشان همچنین از همکاری شهرداری کاشان با شهرداری تهران در کربلا خبر داد و افزود: شهرداری کاشان به کمک شهرداری تهران در خیابان اطراف استانداری کربلا وظیفه تنظیف و جمع آوری زباله را در روز اربعین حسینی بر عهده خواهد داشت.

برپایه این گزارش، با حکم رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان، سید محمد ناظم رضوی، شهردار کاشان، به عنوان مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کاشان منصوب و معرفی شد. 

انتهای پیام
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha