شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام احمد فرخ فال

حوزه/رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: استقبال و رو به رشد طلاب ازحفظ قرآن و نهج البلاغه به خاطر ترغیب، تشویق و حمایت مراجع تقلید و مسئولان حوزه از حافظان قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال صبح امروز در آزمون کتبی قرآن و نهج البلاغه طلاب حوزه علمیه استان قم که در مسجد امام حسن عسکری(ع)  قم برگزار شد با بیان این که خدا را شاکریم که در این ایام میزبان طلابی که حامل و حافظ قرآن می باشند هستیم گفت: قرآن و اهل بیت(ع) به وسیله نقشه های ابوسفیان و خاندان او آسیب جدی دیده بودند؛ بنی امیه همه همت خود را بکار گرفتند تا نگذارند اسلام، قرآن و مبانی ارزشی دین به صورت صحیح به دست مردم و جوامع بشری برسد.

مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: این خاندان با توطئه های مختلف نگذاشتند قرآن را اهل او، یعنی اهل بیت(ع) تفسیر کنند و تلاش کردند تا مردم  را از مفسرین حقیقی قرآن که همانا امامان معصوم(ع) می باشند، جدا کنند.

 این استاد حوزه بیان داشت: دشمنان قسم خورده اسلام با نقشه های از قبل طراحی شده کاری کردند به جای این که قرآن به وسیله خاندان عصمت و طهارت(ع) معنا و تفسیر شود، کسانی در رأس جامعه اسلامی قرار بگیرند که سر سپرده اهداف آنها باشند.

 حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال ابراز داشت: دشمنان اسلام به گونه ای عمل کردند که حتی اجازه ندادند پیام، سخنان و تفسیر آیات قرآن که به وسیله پیامبر(ص) و در زمان خود آن حضرت صورت گرفته بود، نشر پیدا کند و کلمات پیامبر (ص) را بعد از رحلت او جدا کرده و  آتش زدند.

مدیر حوزه علمیه استان قم افزود: حتی سخنان و تفسیر آیات قرآن را که پیامبر(ص) درباره جایگاه و عظمت خاندان عصمت و طهارت(ع) بیان کرده بودند، تغییر دادند تا مردم راه حق و حقیقت را درست تشخیص ندهند.

وی عنوان کرد: تمام سعی دشمن این بود، جلوی بیان تفسیر قرآن را بگیرند و برای تحقق این کار سرمایه گذاری وسیعی کردند و نمونه آن رقم زدن حادثه کربلا است. این حادثه، عمق خباثت و دشمنی ددمنشان را نسبت به اسلام و پیامبر(ص) نشان می دهد.   

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه در روایتی پیامبر(ص) فرمودند« من دو چیز در میان شما مردم به یادگار می گذارم، قرآن و سنت» ابراز داشت: ولی دشمنان با توطئه به سنت پیامبر(ص) اجازه ندادن و جاهلیت را احیاء کردند تا جایی که یزید در مقابل کاروان اسراء با افتخاراسلام، دین و پیامبر(ص) را انکار می کند.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال گفت: اما خون پاک امام حسین(ع) همه سناریوی بنی امیه را از بین برد و خط بطلان بر افکار و اندیشه یزید کشید.

وی با بیان اینکه کسانی که حافظ می باشند در واقع حاملان قرآن و نهج البلاغه هستند، اظهار داشت: ارزش خود را بدانید. حافظان قرآن نه تنها برای حوزه، بلکه برای جامعه اسلامی بسیارمهم و مورد احترام هستند.

مدیر حوزه علمیه استان قم به برگزاری پنجمین دوره آزمون طلاب در ثلث، نصف و کل قرآن و نهج البلاغه اشاره کرد و بیان داشت:  بیش از یک هزار و 134 نفر برای این دو رشته ثبت نام کرده بودند.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال گفت: در این آزمون پذیرای 450 نفر حافظ کل قرآن و 272 نفر حافظ کل نهج البلاغه هستیم  و با توجه به عبارات سنگین نهج البلاغه حقیقتا می بینیم که این طلاب چه قدر کار مهمی را انجام می دهند و این نشان از اهمیت طلاب به کلمات گوهر بار حضرت علی(ع) است.

این استاد حوزه افزود: از چند سال گذشته که مسئولان حوزه اقدام به برگزاری این مسابقه می کنند آمار ها نشان از افزایش حضور طلاب می دهد و این تنها به خاطر ترغیب و تشویق و حمایت مراجع تقلید و مسئولان حوزه از حافظان قرآن است.

 وی بیان داشت:  این سرمایه حوزه باید قدر خود را بداند و حوزه هم برای استفاده درست و صحیح از این سرمایه همواره اقدام به حمایت کرده و خواهد کرد.

 لازم به ذکر است: نتیجه آزمون کتبی قرآن و نهج البلاغه طلاب حوزه علمیه استان قم بعد از یک ماه و  از طریق پنل شخصی طلاب اعلام خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha