سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حمایت عملی از نخبگان را لازمه پیشرفت مستمر کشور در عرصه های علمی و فناوری عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار دانشگاهیان و نخبگان علمی کشور اظهار داشت: حقیقتاً برای هر جامعه ای، نخبگان علمی جزو اصلی ترین سرمایه های آن به شمار می روند به ویژه در کشور ما که نخبگان متعهد و علاقه مند به اسلام و انقلاب همواره در خدمت اهداف نظام بوده اند و با تلاش و مجاهدت خود زمینه رشد و شکوفایی کشور را فراهم کرده اند.

وی افزود: همان طور که رهبر فرزانه انقلاب نیز فرمودند باید از نخبگان حمایت به عمل آید تا بستر تلاشگری آن ها در مسیر تولید علم و نشر آن فراهم شود که اگر این طور شود ما به اهداف بلند خود به یاری خدای متعال دست می یابیم.

قائم مقام موسسه امام خمینی (ره) همچنین با بیان این که نخبگان یک فرصت مهم برای پیشرفت هر نظام و ملتی به شمار می روند، گفت: برای استفاده از این فرصت باید برنامه ریزی مناسبی در جهت تقویت ، پشتیبانی و تشویق نخبگان صورت بگیرد و همچنین نسبت به تعهد و پایبندی آنها به آرمان ها و ارزش های ملت و نظام سرمایه گذاری شود که در این صورت به نتیجه خواهیم رسید و آنها می توانند جامعه را به آرمان ها و ارزش های خود برسانند.

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که چنانچه صرفاً در زمینه تقویت و تشویق نخبگان تلاش و اقدام شود و در زمینه تعهد و جنبه ارزش های معنوی و دینی اقدامی نشود این موضوع می تواند درآینده خود تبدیل به یک تهدید شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha