پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام کلباسی حوزه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام کلباسی گفت: ۱۳۵۰ نفر برای سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه اصفهان ثبت نام کردند که پس از بررسی مدارک و اقدامات اولیه، در نهایت ۸۴۰ نفر آن ها به صورت قطعی پذیرفته شده اند.

حجت الاسلام ولاء کلباسی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون تشریح آخرین آمار پذیرش حوزه علمیه اصفهان، اظهارکرد: برای سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان اصفهان 1350نفر دارای مدارک سیکل، دیپلم و دانشگاهی از طریق اینترنتی در مرحله نخست ثبت نام کردند که  پس از بررسی مدارک و اقدامات اولیه، در نهایت  840 نفر آن ها به صورت قطعی پذیرفته شده اند.

مسئول پذیرش حوزه علمیه اصفهان با مقایسه میزان ثبت نام سال تحصیلی گذشته با سال جاری، گفت: تغییرخاصی در میزان ثبت نام حوزه های علمیه در سال تحصیلی جدید در مقایسه با سال قبل نداشتیم، ولی میزان استقبال دانشجویان دانشگاهی برای ورود به حوزه علمیه افزایش داشته است.

وی با اشاره به اهمیت ویژه تحصیل علوم دینی با توجه به تفکرات تکفیری و سلفی که از جانب فرقه ضاله وهابیت به وجود آمده است، تأکید کرد: جا دارد مردم در این زمینه احساس مسؤولیت بیشتری کرده و زمینه سازی ورود فرزندان خود را به حوزه علمیه فراهم کنند.

حجت الاسلام کلباسی ادامه داد: ثبت نام مجدد حوزه علمیه استان، امسال بهمن ماه از طریق وب سایت مرکز مدیریت حوزه اصفهان انجام می شود که علاقه مندان به تحصیل در دروس حوزه می توانند از طریق این سامانه ثبت نام کنند، متقاضیان تحصیل در علوم دینی می توانند جهت ثبت نام اولیه و شرکت در مراحل پذیرش به پایگاه اینترنتی معاونت آموزش و پژوهش مرکز  مدیریت حوزه علمیه اصفهان به نشانی  www.esf-hozeh.com مراجعه و اقدام به ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه پذیرش در حوزه های علمیه با مدارک مختلف انجام می شود، تصریح کرد: سرفصل های آموزشی برای هر مقطع تحصیلی متفاوت است.
مسؤول پذیرش حوزه علمیه اصفهان از اعزام مبلغ برای تبلیغ جذب طلبه برای مدارس علمیه خبرداد و گفت: این افراد به مدارس ،دانشگاه ها و مراکز عمومی برای جذب طلبه می روند و از برنامه های آموزشی مدارس علمیه خبرمی دهند.

حجت‌الاسلام کلباسی در مورد تبلیغات پذیرش طلبه برای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ بیان داشت: ما در سال جاری روش‌های مختلف و جامعی را بکار بردیم، مثلاً متن پذیرش را به صورت بنر، پوستر، بروشور و فلش کارت در سراسر استان توزیع کردیم و هماهنگی با ادارات و سازمان‌های مختلف مثل آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان، روحانیون طرح هجرت و طرح تبلیغ، امور مساجد و ائمه جماعات مساجد استان اصفهان، عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عقیدتی سیاسی بسیج، مراکز قرآنی، ستاد اقامه نماز استان اصفهان، صورت گرفت تا تبلیغات میدانی را در مجموعه خود تحت پوشش قرار دهند.
وی با بیان در حال حاضر   38 مدرسه علمیه در استان اصفهان وجود دارد، گفت: مدارس علمیه استان اصفهان برای سال تحصیلی آینده افزایش می یابد.

مسؤول پذیرش حوزه علمیه اصفهان با اشاره شرایط پذیرش در مدارس استان، خاطرنشان کرد: برخورداری از صلاحیت های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از سلامت جسمی و روحی، موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه و نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه از جمله شرایط عمومی داوطلبان برای پذیرش در حوزه علمیه اصفهان است.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha