شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 396689
۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
پاپ فرانسیس

حوزه/ به منظور از سرگیری رسمی روابط میان دو مرکز مهم اهل تسنن و کاتولیک‌ها در جهان، روز یکشنبه نماینده‌ای از واتیکان به دانشگاه الازهر در قاهره فرستاده خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ibtimes.com، واتیکان اعلام کرده که روز یکشنبه نماینده‌ای به مدرسه علوم دینی الازهر در قاهره می‌فرستد. این اقدام با هدف از سرگیری رسمی و گفتمان‌ میان کلیسای واتیکان، رهبر کاتولیک‌های جهان و یکی از معتبرترین مراکز رسمی مسلمانان در قاهره یعنی دانشگاه الازهر انجام می‌شود.

رابطه میان دانشگاه الازهر و واتیکان 5 سال پیش زمانی رو به تیرگی گذاشت که در سال 2006 پاپ بندیکت علیه اسلام و مسلمانان سخنرانی کرد. اما این روابط پس از روی کار آمدن پاپ فرانسیس و دیدار اخیر او با شیخ الازهر در واتیکان رو به بهبودی می‌رود.

طبق اخبار اعلام شده، اسقف میگل آنخل آیوسو گویکسوت، دبیر شورای پاپی گفتمان ادیان، به قاهره سفر کرده و با هیاتی از الازهر ملاقات خواهد کرد. هدف از این ملاقات ایجاد زمینه برای بازدیدهای آینده در رم، در آوریل 2017 می‌باشد که گامی مهم در راستای تقویت روابط مسلمانان و کاتولیک‌ها دانسته می‌شود.

با روی کار آمدن پاپ فرانسیس در سال 2013، قدم‌هایی در راستای صلح و روابط میان ادیانی میان مسلمانان و کاتولیک‌ها برداشته شد. در ماه آگوست، پاپ فرانسیس با انتقاد از اسلامی دانستن تروریست‌های افراط‌گرا گفت: من فکر می‌کنم در هر مذهبی همیشه یک گروه کوچک افراط‌گرا وجود دارد. حتی ما کاتولیک‌ها نیز چنین گروه‌هایی داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha