پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همايش مبلغان اربعين

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با اشاره به فضای معنوی و تأثّربرانگیز پیاده روی اربعین، عنوان کرد: فرصت مطلوبی برای مبلغان ایجاد شده تا نقش خود را در رساندن پیام سیدالشهداء(ع) به مردم انجام دهند.

به گزارش خبرگزاري حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمد فردوسی پور، در همایش مبلغین اربعین که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، پیاده روی اربعین را فرصتی برای انتقال معارف دینی و پیام امام حسین (ع) به مردم دانست و عنوان کرد: برنامه تبلیغ اربعین با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده مطلوب از فضای به وجود آمده در پیاده روی اربعین و انتقال مبانی و ارزش های دینی و اعتقادات اسلام ناب به شرکت کنندگان در این مراسم ایجاد شده است.

وی افزود: فضای معنوی پیاده روی اربعین دل های مردم را آماده شنیدن و پذیرش دانسته ها و معلومات دینی و معرفتی می کند و بر مبلغان است که از چنین فضایی بهره ببرند.

حجت الاسلام فردوسی پور با تأکید بر اهمیت تسلط مبلغان بر فنون و مهارت های تبلیغی، اظهار کرد: اين امر سهم بالایی در ایجاد ارتباط صحیح و انتقال دانسته ها به مخاطبان دارد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: علی رغم وجود فضای معنوی و تأثیرگذار پیاده روی اربعین، جریان های فکری ضد اسلام و ضد نظام در این مراسم حضور دارند و این مسئله ضرورت آشنایی مبلغان به شیوه های ضربه زدن آن ها به این حرکت عظیم را نمایان می کند.

وی، تلبّس روحانیون را یکی از شرایط اصلی اعزام مبلغان به این مراسم اعلام و بیان کرد: حضور طلاب و تبلیغ معارف دینی با لباس روحانیت، بدون تردید اثر بیشتری بر مخاطبان خواهد داشت.

حجت الاسلام فردوسی پور، خودسازی و تزکیه نفس را یکی از اهداف مهم اعزام مبلغان به راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی معرفی و ابراز کرد: مبلغان باید علاوه بر انتقال دانسته های خود به افراد حاضر در همایش پیاده روی اربعین، از فرصت معنوی و تأثّربرانگیز به وجود آمده در آن به بهترین شکل استفاده کرده و نفس خود را تعالی بخشند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: برنامه های ویژه ای برای انتقال آگاهی ها و آموزش های لازم و ارتقاء مهارت های تبلیغی مبلغان اعزامی به پیاده روی اربعین تنظیم شده که امیدواریم در کیفیت تبلیغ مؤثر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha