پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 396697
۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
برگزاری روز درهای باز در ۶ مسجد اوکلاهاما

حوزه/ مسجد شهر تولسا و ۵ مسجد دیگر ایالت اوکلاهاما، با برگزاری مراسمی روز یکشنبه درهای خود را به روی غیرمسلمانان گشوده و فرصتی برای آشنایی مردم آمریکا با اسلام ایجاد می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از tulsaworld،  روز درهای باز در 6 مسجد مختلف ایالت اوکلاهامای آمریکا برگزار خواهد شد.

مسجد شهر تولسا و 5 مسجد دیگر در ایالت اوکلاهاما، بعداز ظهر روز یکشنبه، درهای خود را به روی غیرمسلمانان باز می‌کنند و فرصتی برای بازدید از مراسم مذهبی مسلمانان و آشنایی با دین اسلام برای مردم آمریکا ایجاد می‌کنند. در این مراسم، غیرمسلمانان آمریکا می‌توانند از قسمت‌های مختلف مساجد اوکلاهاما بازدید به عمل آورده و سئوالاتشان را درباره اسلام و مسلمانان مطرح کنند.

شریل صدیقی، مدیر شورای اسلامی اوکلاها گفت: هدف ما این بود که نشان دهیم دسته‌های مسلمانان خوب در آمریکا کم نبوده و آن‌ها در سرتاسر کشور زندگی می‌کنند. اهداف اصلی روز درهای باز امسال، تغییر دیدگاه آمریکا نسبت به اسلام و مسلمانان و مبارزه با دروغ‌ها، سوءتعابیر و داستان‌سرایی‌هایی است که علیه واقعیت اسلام ارائه شده‌اند.

او در ادامه گفت: انتخابات امسال متاسفانه حملات علیه اسلام و مسلمانان را به شدت افزایش داده و یکی از نگرانی‌های اصلی ما اسلام‌هراسی و نفرت‌پراکنی عده‌ای است. مسلمانان همیشه جامعه‌ای شفاف و اهل همزیستی بوده‌اند و از حضور مردم و پیروان ادیان دیگر در اجتماعاتشان استقبال کرده‌اند. این سخنان منفی‌نگرانه نسبت به مسلمانان و اعراب نیز برای تمام مردم آمریکا خطرناک است.

جامعه اسلامی تولسا پیش از این نیز نشست‌های مختلفی برگزار کرده است، از دیگر گردهمایی‌های این سازمان، مراسم سالانه «نگاه در ماه مبارک رمضان» می‌باشد، اما روز درهای باز برای نخستین بار توسط شورای اسلامی برگزار می‌شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha