چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 396705
۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
ماهنامه نسیم وحی

حوزه/ هشتادوهشتمین شماره از ماهنامه قرآنی -آموزشی "نسیم وحی" از سوی جامعۀ القرآن الکریم منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این نشریه در شماره جدید خود مطالبی در قالب، سخنرانی، گفتگو، مقالات و اخبار برای علاقمندان قرآنی ارائه داده است.

برخی از عناوین این ماهنامه عبارتند از: «روضه قرآنی»، «با عالمان وارسته»، «قلب ما حرم خداست»، «تفسیر آیات در آینه روایات»، «ظرف ها در قرآن»، «اینجا هیئت است»، «آداب خواب و بیداری در اسلام»، «ارزش و ثواب آیۀ الکرسی»، «مصاحبه: استاد علی اکبر حنیفی»، «احکام»، «قدر گل های بهشتی زندگی مان را بدانیم»، «پاسخ به شبهات»، «حق السکوت آری یا خیر؟»، «واژه های غیرعربی در قرآن»، «آن چه باید از غیبت بدانیم»، «بر بال های سیر و سلوک»، «تفسیر راهبر».

«تا زمزم یقین» عنوان مطلبی است که در این شماره از نسیم وحی ارائه شده است. در این نوشتار آمده است: یقین، درخت طیب و طاهری است که از آن، میوه شیرین «عمل صالح» می روید. همین عقیده به «مبدأ و معاد» را حساب کن، تا چه اندازه در درون جان و عمق باورهایت ریشه دارد و تا چه حد یک سری «معلومات ذهنی» و «تکرار زبانی» است؟

امام صادق علیه السلام فرموده است: عمل اندک و پیوسته، همراه یقین از عمل زیاد، اما بدون یقین نزد خداوند برتر است. کسی که جانش از حرارت یقین گرم نشود، گرفتار سردی یأس و تردید می شود. ایمان و یقین و باور، سرمایه عمل است. اگر طبق باورهایت عمل و اقدام نکنی، آن چه هم داری سست می شود و ریشه اش می پوسد. شهید مطهری می گوید: شک، گذرگاه خوبی است؛ ولی توقفگاه خوبی نیست.

اگر باورهایت، ویروس شک بگیرد، چگونه ویروس زدایی می کنی؟ با اهل یقین بیشتر دمخور و مأنوس باش.... .

عناوین دیگر نشریه عبارتند از: «به ما نگفتند»، «تازه های نشر»، «بخشیدن خاتم توسط امیر سخاوت»، «محبت سید شهیدان در دل های ماست»، «قیام مختار ثقفی»، «کسی که به همه نوشته های خود عمل کرد»، «با حرف مردم چه کنیم»، «کودکان و اجرای برنامه حفظ قرآن»، «طب»، «نوجوان قرآنی»، «خوردنی های قرآنی»، «شعر».

ماهنامه قرآنی – آموزشی «نسیم وحی» به صاحب امتیازی جامعۀ القران الکریم؛ سید محمد مهدی طباطبایی، در 60 صفحه و با قیمت: 5000 تومان منتشر شده است.

علاقه مندان برای ارتباط با نشریه به نشانی: قم، خیابان صفائیه، کوچه 15، ساختمان مؤسسه جامعۀ القرآن الکریم، ماهنامه نسیم وحی» مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 37838170-025، داخلی 204 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha