پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دعای فرج

حوزه/ در این دنیا دعا و خواسته‌ای مهم‌تر از دعای فرج امام زمان (عج) نداریم و گل سرسبد تمام دعاها دعا برای فرج است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حسین هاشمی نژاد، شب گذشته، در حسینیه حضرت مسلم بن عقیل کاشان (ع) اظهار کرد: در این دنیا دعا و خواسته‌ای مهم‌تر از دعای فرج امام زمان (عج) نداریم و گل سرسبد تمام دعاها دعا برای فرج است.

وی با اشاره به نزدیک بودن ایام پیاده‌روی اربعین حسینی، افزود: با توجه به اینکه زیر قبه امام حسین (ع) دعا مستجاب است، هیچ دعایی مهم‌تر از دعا برای فرج امام زمان (عج) نمی باشد و دعا برای فرج امام زمان (عج) باعث رفع گرفتاری‌های مومنان می‌شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) خطاب به احمد بن اسحاق، خاطرنشان کرد: دوران غیبت امام عصر (عج) آنقدر طولانی می‌شود که همه هلاک شده و دست از اعتقاد به او بر می‌دارند مگر اشخاصی که خداوند قلب آنها را بر اعتقاد به آن حضرت ثابت گردانده و به آنها توفیق دعا برای فرج عنایت کرده باشد

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد با بیان این که اگر بشر به دنبال خوشبختی و رفاه است تنها راه آن ظهور حجت بن الحسن(عج) است، تاکید کرد: هر کس به اندازه توان خود برای فرج آن حضرت دعا کند و برای سلامتی آن عصاره عالم هستی روزانه صلوات بفرستد.

هاشمی‌نژاد یکی از راه‌های ویژه برای جلب رضایت امام زمان (عج) را خدمت به والدین دانست و عنوان کرد: در دوران سالمندی و والدین که به محبت و نگهداری فرزندان نیازمند هستند، روا نیست که آنها را به گفته خانه سالمندان بفرستند.

وی در این رابطه با ذکر خاطره‌ای از آیت الله بهاء الدینی در رابطه با مقامات عارف ربانی حاج آقا فخر تهرانی که امام زمان (عج) نسبت به او اظهار رضایت کرده بودند گفت: حاج آقا فخر تهرانی به مادر پیر و کور خود خدمت می‌کرد و آن را علت رضایت حضرت می‌دانست.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha