پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رحمت الله شبان- موذن پیشکسوت

حوزه/ چند سال پیش بر اثر بیماری قلبی در مشهد بستری شدم و ابتدا گفتند كه بایستی عمل شوی، همان شب در بیمارستان اذان گفتم و از امام رضا(ع) خواستم كه به من عنایت كند و شفایم را از خدا طلب كند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، رحمت الله شبان از اهالی روستای چهكند شهرستان بیرجند می باشد كه 40 سال است در پشت بام خانه و مسجد محله خود اذان می گوید.

وی كه 72 سال سن دارد و به شغل كشاورزی مشغول است صاحب 10 فرزند است و انگیزه خود برای این اقدام خدا پسندانه را مربوط به تشویق و ترغیب حاج آقای كرامی كه برای تبلیغ به آن روستا رفت و آمد كرده است، می داند و از دوست دیگر خود بنام آقای یعقوب پور بود كه در زمان جنگ جانباز شده، نام می برد و او را در آموزش خود بسیار موثر می داند.

این موذن پیشکسوت در پاسخ به این سئوال که هدف خود از انجام این كار چه می دانید؟ گفتند: من فقط برای رضای خدا اذان می گویم و هدف دیگری ندارم. وی ادامه داد كه قبل از انقلاب این كار را آغاز كرده ام و تا وقتی كه بتوانم ادامه خواهم داد.

وی ادامه داد: من خیلی از این اقدام خدا پسندانه رضایت دارم و مهمترین بركت همین است كه همگان هنگام دیدن بنده تشكر می كنند و پدر و مادرم را یاد كرده وبه من می گویند خدا پدر و مادرت را بیامرزد و این از همه چیز برای من مهمتره و با ارزش تر

شبان با ذكر خاطره ای، افزود: چند سال پیش بر اثر بیماری قلبی در مشهد بستری شدم و ابتدا گفتند كه بایستی عمل شوی، همان شب در بیمارستان اذان گفتم و از امام رضا(ع) خواستم كه به من عنایت كند و شفایم را از خدا طلب كند. داشتم خودم را برای اتاق عمل آماده می كردم كه خبر آوردند به علت خراب شدن دستگاه های بیمارستان عمل نخواهی شد و روز بعد كه دكتر آمد برای معاینه گفت تو به عمل نیازی نداری و مرا مرخص كرد. برای من خیلی جالب بود و از بیمارستان كه مرخص شدم مستقیم برای تشكر از مولایم امام رضا علیه السلام راهی حرم شدم.

گفتنی است، این موذن پیشکسوت از نعمت خواندن و نوشتن محروم است ولی توانایی خواندن ادعیه و نیز اذكار نماز  را دارد.

منبع: ستاد اقامه نماز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha