شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رادیو اربعین

حوزه/ از امروز (اول آبان ماه) رادیو اربعین، با حضور قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما، معاون صدا و جمعی از مدیران ستاد عالی اربعین، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، شبکه رادیویی اربعین که دومین سال خود را تجربه می‌کند، از شنبه (اول آبان ماه) در سراسر کشور و همچنین خارج از کشور قابل دریافت است.

این رادیو به مناسبت برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین و با هدف اطلاع‌رسانی از اتفاقات مربوط به این رویداد بزرگ، راه‌اندازی شده است. رادیو اربعین به صورت شبانه‌روزی از ۲۰ محرم (اول آبان ماه) آغاز به کار کرده و تا پایان ماه صفر (دهم آذرماه) به کار خود ادامه می‌دهد.

این رادیو علاوه‌بر اطلاع‌رسانی از اتفاقات مربوط به راهپیمایی بزرگ اربعین، در حوزه فرهنگ‌سازی فعال است و برنامه‌هایی شامل سخنرانی، مستند، نمایش، قرائت قران، ترجمه، ارتباط تلفنی با مسئولان، گزارش، پخش زیارت و ادعیه مختلف، نکات آموزشی مربوط به سفر و زیارت و روضه خوانی و مرثیه سرایی را در جدول پخش خود  قرار داده است.

در این راستا، مراکز استانی صداوسیما موظف شده‌اند مستندهایی برای پخش در این شبکه رادیویی تهیه و تدارک ببینند. همچنین معاونت‌های فنی استان‌ها و  معاونت‌های سیاسی در سازمان صداوسیما در راه‌اندازی و برنامه‌های این رادیو همکاری می‌کنند.

رادیو اربعین ۱۱ بخش خبری دارد که چهار بخش آن مشروح و هفت بخش آن کوتاه خواهد بود. این شبکه رادیویی را می‌توان روی موج اف ام ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز در تهران دریافت کرد. موج این شبکه در استان‌ها نیز از طریق صداوسیمای استان‌ها اعلام می شود.

همچنین رادیو اربعین در نجف اشرف روی موج اف ام ردیف ۹.۹۱ مگاهرتز و در کربلای معلی روی موج اف.ام ردیف ۹.۹۰ مگاهرتز قابل دریافت است. همچنین مخاطبان می‌توانند برای تعامل بیشتر با شماره ۳۰۰۰۹۵۵ با این شبکه در ارتباط باشند.

علاوه‌بر طول موج‌های اعلام شده، در تمام نقاط جهان که امکان دسترسی به شبکه اینترنت وجود داشته باشد، با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه رادیو که از طریق نشانی www.iranseda.ir قابل دسترس است، امکان شنیدن این شبکه و همچنین تمامی شبکه های رادیویی وجود دارد.

علاوه بر روش‌های دسترسی اعلام شده، امکان دریافت رادیو اربعین و همچنین سایر شبکه‌های رادیویی معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران از طریق سایت شبکه‌های رادیویی و گیرنده‌های دیجیتالی نیز امکان‌پذیر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha