سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جلسه تودیع و معارفه مسئول جدید مركز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان هدف اصلي حوزه علميه را نخبه پروري عنوان و بر اهمیت طبقه بندی، مدل سازی و برنامه ریزی در جهت مدیریت نخبگان حوزوی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين سیدمصباح عاملی، امروز در جلسه تودیع و معارفه مسئول جدید مركز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان که با حضور معاونان بخش های مختلف این مرکز برگزار شد، عنوان کرد: حمایت های حوزه از استعدادهای برتر باید در جهت بسترسازی برای هدف اصلی حوزه علمیه که همان نخبه پروری است، برنامه ریزی شود.

وی با تأکید بر پرداختن همزمان به ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری در موضوع استعدادهای برتر، گفت: نگاه های حمایتی و مالی که به بعد سخت افزاری مربوط می‌شود، باید به ارتقاء کمی و کیفی استعدادهای برتر و جنبه نرم افزاری آن معطوف شود.

ضرورت تدوین مدل های آموزشی متناسب با سطوح علمی

مدير حوزه علميه خراسان ضمن تبیین ضرورت تدوین مدل های آموزشی متناسب با سطوح متفاوت علمی طلاب، اظهار کرد: برای ایجاد تحول در حوزه علمیه خراسان، راهی به جز شناسایی و سطح بندی طلاب نداریم.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به پیشینه و ماهیت دانشگاهی موضوع مدیریت استعدادهای برتر و اشتراک هاي سیستم آموزشی دانشگاه و حوزه، ابراز کرد: حوزه ممیزهايي از دانشگاه دارد و باید برنامه ریزی برای استعدادهای برتر با توجه به این تفاوت ها، بومی سازی شده و بر سیستم خاص حوزه علمیه انطباق پیدا کند.

وی با اشاره به سیستم آموزشی سابق حوزه و ظهور افرادی چون امام خمینی(ره)، علامه طباطبائی، شهید مطهری و شهید بهشتی از این سیستم، با تأکید بر در نظر گرفتن مقتضیات زمان حاضر در بهبود مدیریت طلاب، افزود: پیشرفت طلاب نخبه و استفاده از آن ها در جامعه و نظام اسلامی، علاوه بر شناسایی استعدادها، به برنامه ریزی جامع نیاز دارد.

روش هاي آموزشي فعلي وحي منزل نيست

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان، شناسایی، طبقه‌بندی، مدل‌سازی، برنامه ريزي و تعیین محتواهای متناسب با هر سطح از استعداد را از اصول بنیادین در مدیریت آموزشی حوزه علمیه برشمرد وتصریح کرد: روش های موجود در سیستم آموزشی حوزه وحی منزل نیست و با انجام بررسی های علمی و دقیق می توان برنامه ها و قالب های جدیدی برای ارتقاء استعدادهای برتر و ظهور استعدادهای پنهان تنظیم کرد.

وی در پایان ضمن تقدیر از فعالیت های حجت الاسلام حسن باقریه، ضمن تمجید از شخصیت علمی و سوابق حجت الاسلام علی اکبر نوایی، وی را به عنوان مسئول جدید مركز نخبگان و استعدادهاي برتر حوزه علميه خراسان منصوب کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha