جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فضای مجازی

حوزه/ مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) شیراز گفت: برخی از فرزندان خانواده ها به علل مختلف در کنار چادر از خود ظاهری ترسیم می کنند که عملا همه ی معیارهای یک حجاب برتر را زیر سئوال می برند، این نشانه فشار دشمنان قسم خورده است که همگی باید در این امر بیدار باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام احمد کاظمی راد، مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شیراز ظهر امروز در جمع طلاب و اساتید این مدرسه به مسئله حفظ حجاب و چگونگی ترویج این امر مهم اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مسائلی که اخیرا شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای ترویج آن قرار گرفته است پدیده نوظهور محجبه های خودنما است. پدیده ای که البته قبل از ورود شبکه رنگارنگ اجتماعی به کشور عملا در برخی از خانواده ها وارد شده بود.

وی افزود: بعد از رواج تفکر مادر چادری و دختر مانتویی، آن هم به بهانه تغییر تفکرات نسل جدید نسبت به گذشته، بعضا شاهد هستیم برخی از فرزندان خانواده ها به علل مختلف در کنار چادر از خود ظاهری ترسیم می کنند که عملا همه ی معیارهای یک حجاب برتر را زیر سئوال می برد طوری که آن چادر به جای تاثیر مثبت از تاثیر کاملا منفی برخوردار باشد.

مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) شیراز بیان کرد: پوشاندن زینت ها به وسیله ای مانند روسری یا مقنعه و مانتو و یا معادل آن حداقلی است که قرآن بیان فرموده است.

حجت الاسلام کاظمی راد گفت: رواج عکس شخصی در شبکه های اجتماعی آن هم توسط افرادی است که ادعای محجبه بودن دارند به نوعی قبح شکنی است چرا که در بحث حجاب علاوه بر حفظ پوشش موضوع دوری بانوان از نگاه نامحرم نیز مدنظر است.

استاد حوزه شیراز ادامه داد: برخی سعی می کنند پوشش های زننده خود را در پشت چادر پنهان کنند و به این بهانه که چادر بر سر دارند هر چه دلشان می خواهد بپوشند و ملامتی هم از طرف کسی متوجه آنها نباشند.

وی به اعترافات جاسوس انگلیسی در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: مستر همفر، که سالهای زیادی از طرف انگلیس برای محو اسلام در کشورهای مسلمان جاسوسی کرده است؛ می گوید که باید زنان مسلمان را فریب داده و از زیر چادر بیرون کشید.

حجت الاسلام کاظمی در پایان گفت: امروزه همگی باید در ترویج پوشش زنان و حجاب برتر تلاش کنند و جامعه را از اهداف پلید و شرم آور دشمنان قسم خورده آگاه کنند و با تشویق کردن دختر بچه ها، قبل از رسیدن به سن بلوغ به رعایت کرن حجاب و حفظ پوشش تلاش کنیم.

انتهای پیام 313/44

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha