پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خواهران طلبه

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان از تحصیل قریب به ۲ هزار خواهر طلبه در مدارس علمیه این استان خبر داد.

حجت الاسلام سید علی موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد با بیان اینکه این تعداد طلبه در ۱۳ مدرسه علمیه سطح ۲ و ۳ استان مشغول فراگیری علوم حوزه هستند افزود:علاوه بر وجود مدارس علمیه سطح ۲ در شهرستان های استان، مدارس سطح ۳ نیز در رشته های تفسیر علوم قرآن، فقه و اصول و کلام به ترتیب در شهرستان های خرم آباد، دورود و بروجرد نیز فعالیت دارند.

وی در ادامه به برخی از طرح های عمرانی آموزشی برای حوزه خواهران در شهرستان ها اشاره و تصریح کرد:مدرسه علمیه زینبیه(س) خرم آباد در زمینی به مساحت بیش از هزار متر مربع در حال ساخت است و با ساخت این مدرسه طلاب می توانند در فضای فیزیکی مناسب به تحصیل علوم حوزه مشغول شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان ادامه داد: ساختمان مدرسه شهرستان ازنا از جمله این طرح ها است که با مساحت ۱ هزارو ۵۰۰ متر مربع در دو طبقه احداث شده است و به زودی فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد.

حجت الاسلام موسوی از آغاز ساخت مجتمع خوابگاهی برای خواهران طلبه شهرستان نورآباد خبر داد و خاطر نشان کرد:برای ساخت این مرکز خوابگاهی با مساحت قریب به ۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع نقشه های طرح و پیمانکار نیز مشخص و ساخت آن آغاز شده است.

وی در پایان همچنین از پیگیری ها برای اختصاص زمین برای مرکز آموزشی شهرشتان کوهدشت خبر داد و گفت:با اختصاص زمین مناسب نیز ساخت این مرکز بزودی آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha