جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جت الاسلام علی معبودی

حوزه/ حجت الاسلام معبودی حوزه انقلابی را پشتوانه مستحکم نظام اسلامی خواند و گفت: طلاب باید با فراگیری تعالیم اهل بیت(ع) و عمل به آنها این تعالیم را به جامعه منتقل کرده و فرهنگ سازی نماید.

حجت الاسلام علی معبودی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در قزوین، به نقش طلاب حوزه های علمیه در جامعه اسلامی اشاره کرد و  گفت: فردی که در حوزه علمیه تحصیل می کند باید با فراگیری تعالیم اهل بیت(ع) و عمل به آنها این تعالیم را به جامعه منتقل کرده و فرهنگ سازی نماید.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین تصریح کرد: کسی که به دنبال فراگیری علوم دین است؛ باید در کنار کتاب های درسی مطالعه کتب دیگر را نیز مد نظر داشته و در تقویت بصیرت دینی و سیاسی خود کوشا باشد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر انقلابی ماندن حوزه های علمیه، اظهار داشت: مطالعه وصیت نامه امام راحل و پیام ایشان به حوزه های علمیه و بیانات مقام معظم رهبری و حرکت در راستای منویات ایشان باید اولویت اصلی روحانیت وطلاب حوزه های علمیه قرار گیرد.

این استاد حوزه قزوین، به حضور اساتید انقلابی در حوزه های علمیه تاکید و بیان داشت: وجود اساتید انقلابی و مدیریت صحیح در مدارس و حوزه های علمیه نیز نقش تأثیر گذاری در شکل گیری شخصیت طلاب جوان دارد.

حجت الاسلام معبودی در ادامه نقش تاثیرگذار حوزه های علمیه در برابر تهدیدات فرهنگی  دشمنان را مدنظر قرار دارد و بیان داشت: روحانیت و حوزه های علمیه قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که می توانند تولید اقتدار اسلامی و ملی برای نظام و انقلاب داشته باشندو از این روست که رهبر معظم انقلاب بر انقلابی ماندن حوزه های علمیه بارها تاکید داشته اند

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: برای انقلابی ماندن حوزه های علمیه باید طلاب با نظام اسلامی رابطه قوی داشته باشند، چرا که  دین چیزی مجزا از نظام نیست؛ بلکه نظام ما یک نظام اسلامی بوده و حوزه علمیه که مروج معارف اسلامی است پشتوانه مستحکم نظام اسلامی است.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha