پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

حوزه / نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حرف‌های زیادی زده شده، همایش‌های زیادی برگزار گردیده، مقالات فراوانی نوشته شده، اما در اقدام و عمل کار جدی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، رئیس شورای حوزه علمیه قزوین، امروز در دیدار با  اعضای پدافند غیر عامل استان قزوین گفت: پدافند غیر عامل در حقیقت بسترسازی، زمینه‌سازی و بسیج فرصت‌های گوناگون برای جلوگیری از سوء استفاده‌های دشمن است.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه قزوین به اهمیت جنگ نرم اشاره و با تأکید بر این‌که این جنگ خطرناک‌تر از جنگ نظامی است، بیان داشت:  جنگ نرم و یا جنگ فرهنگی از این حیث که مانند جنگ نظامی محسوس و قابل درک نیست، از خطرات بیشتری برخوردار است.

رئیس شورای  حوزه علمیه قزوین توجه به سرمایه‌هایی که می‌توانند پشتوانه سرمایه‌های نظامی قرار گیرند را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت:  بسیج سرمایه‌هایی که می‌توانند پشتوانه سرمایه‌های نظامی قرار گیرند، یکی از رسالت‌های پدافند غیرعامل است و اگر این سرمایه‌ها به درستی مدیریت نشوند می‌توانند به تهدیدی برای جامعه تبدیل شوند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: همه مردم باید وقوف به امنیت پیدا کنند و این معنا باید از سوی مسئولان در جایگاه‌های مختلف تقویت و مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امنیت تنها به جنگ نظامی، شورش و نا امنی اجتماعی خلاصه نمی‌شود، بلکه توجه به امنیت غذایی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید به‌ صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین توجه به اقتصاد مقاومتی را یکی از راه‌های حل مشکلات معیشتی دانست وعنوان داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی حرف‌های زیادی بیان شده، همایش‌های زیادی برپا شده، مقالات زیادی نوشته شده اما در اقدام و عمل کار جدی صورت نگرفته است.

وی به موضوع فرهنگ را نیز بسیار مهم دانست و تأکید کرد: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی باید از فرصت‌هایی نظیر ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به خوبی استفاده کنیم.

 در ابتدای این دیدار محمد افشار، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین هم گزارشی از برنامه‌های انجام شده توسط این اداره‌کل ارائه کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha