پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عباس افشار - حوزه قزوین

حوزه/ مدیر حوزه ریاست مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین از ثبت نام طلاب و روحانیون قزوینی جهت اعزام به مراسم اربعین حسینی خبر داد و گفت: حدود ۱۵۰ روحانی قزوینی در مراسم میلیونی پیاده روی اربعین حسینی حضور خواهند یافت تا به سؤالات شرعی و شبهات پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،  حجت الاسلام عباس افشار، امروز در جمع مدیران سازمان حج  و زیارت استان که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین حسینی،‌ چهره صلح‌جویانه ملت ایران را برای جهان پدیدار می‌کند.

 مسئول کارگروه یاوران اربعین حسینی استان قزوین تصریح کرد:  پیاده‌روی اربعین حسینی،‌ حرکتی بزرگ و عاشقانه بوده و شما امسال نیز این شکوه وعظمت را در رسانه های مختلف خواهید دید.

وی، برقراری امنیت زائران کربلا در روز اربعین حسینی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد:  زائران باید نسبت به شرایط ویژه عراق در بحث امنیت راهپیمایی اربعین زائران از طریق شما مدیران ودفاتر سازمان حج وزیارت  آگاه و حساس شوند.

حجت الاسلام افشار بازتاب جهانی حرکت پیاده‌روی اربعین حسینی را از ویژگی این حماسه مردمی ملت ایران دانست و گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی بیانگر روحیه الهی و صلح‌جویانه ملت ایران بوده وملت بصیر وعلاقه مند به سالار شهیدان به خوبی در سالهای گذشته این موضوع را ثابت کردند.

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه قزوین اظهار داشت: حضور پرشور و مشارکت همه جانبه اقشار مختلف مردم در اربعین حسینی چهره واقعی ملت ایران و عاشقانه اهل بیت را برای جهانیان روشن می‌کند.

وی افزود: امسال هم حضور میلیونی مردم ایران  به خصوص روحانیون وطلاب در مراسم اربعین حسینی اوج شکوه و علاقه‌مندی انسان‌های آزاده به سالار شهیدان را به دنیا نشان می‌دهد.

حجت الاسلام افشار، شناسایی نقاط ضعف و کاستی‌ها را جهت حضور میلیونی مردم در مراسم اربعین را بسیار مهم دانست و گفت:  خوشبختانه سال گذشته نقاط ضعف شناسایی شد و تا حدودی این کاستی‌ها برطرف شد و امسال نیز آسیب‌شناسی انجام شده و امیدواریم سال آینده شرایط بهتر و با مشکلات کمتری روبرو باشیم.

 وی ادامه داد: حضور میلیونی امت اسلامی در آیین اربعین حسینی در عرصه بین المللی بازتاب گسترده ای داشت و در مقطعی از تاریخ که هنوز حکومت یزیدیان پابرجاست، نشان دهنده حقیقت راه و هدف والای قیام امام حسین (ع) است.

 مسئول کارگروه یاوران اربعین حسینی خاطرنشان کرد:  این حرکت همچنین نشان داد که اگر قدرتی بخواهد در مقابل ایران اسلامی قرار گیرد باید با همه عاشقان اهل بیت(ع) در دنیا مقابله کند زیرا جمهوری اسلامی کانون تشیع در جهان است و شیعیان برای دفاع از این کانون جان خود را فدا می کنند.

  وی از ثبت نام طلاب وروحانیون به این مراسم اشاره وبیان داشت: 150نفر از روحانیون با هماهنگی با مدیریت حوزه علمیه استان قزوین وستاد عتبات عالیات استان در مراسم معنوی اربعین حسینی با زائران جهت اقامه نماز جماعت، و پاسخگویی به سوالات و شبهات زائران حضور خواهند داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha