پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حسین کازرونی کارشناس فضای مجازی

حوزه/ کارشناس فضای مجازی از مبلغان ایرانی خواست برای تبلیغ در فضای مجازی در ایام اربعین از ظرفیت طلاب غیر ایرانی بهره ببرند.

حجت الاسلام حسین کازرونی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» گفت: یکی از فرصت هایی که در ایام تبلیغ اربعین برای طلاب فراهم می شود تبلیغ در پیاده روی و ارتباط با زائران به خصوص زائران عراق و دیگر کشورها است.
وی با بیان اینکه نباید از فرصت فضای مجازی غفلت کرد افزود: مبلغان ایرانی که در ایام اربعین در فضای مجازی فعالیت می کنند، نگران بلد نبودن زبان خارجی نباشند؛ زیرا می توانند با استفاده از وجود طلاب غیر ایرانی که در قم مشغول تحصیل  هستند به نشر معارف دین به زبان های دیگر بپردازند.
 یادآور شد: نباید تبلیغ اربعین را فقط به زبان های فارسی و عربی محدود کنیم و باید با بهره گیری از ظرفیت بسیار قوی طلاب غیر ایرانی در قم پیام اربعین را به زبان های مختلف به گوش جهانیان برسانیم.
حجت الاسلام کازرونی افزود: هم اکنون در قم طلابی از بسیاری کشورهای دنیا و با زبان های گوناگون حضور دارند و مبلغان ایرانی می توانند با تشکیل گروه های کوچک از آنان دعوت کنند تا در ترجمه و برگردان مفاهیم مورد نظرشان به زبان های دیگر همکاری کنند.
وی با اشاره به اینکه از ظرفیت طلاب غیر ایرانی در قم استفاده خوبی نمی کنیم یادآور شد: رویکرد طلاب حوزه علمیه قم باید به سویی برود که با رعایت موازین حوزه علمیه و جامعه المصطفی، هم زیستی و همکاری جدی بین طلاب داخلی و خارجی ایجاد شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha