شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم «آشنایی با همسایه مسلمان» در مرکز اسلامی بوستون

حوزه/ روز گذشته مرکز اسلامی بوستون به عنوان بخشی از چهارمین نشست سالانه «همسایگان مسلمانتان را بشناسید»، درهای این مرکز را به روی غیرمسلمانان گشود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از bostonglobe.com، روز گذشته مرکز اسلامی بوستون در ایالت ماساچوست آمریکا، درهای خود را به روی عموم مردم گشود.

به عنوان بخشی از چهارمین نشست سالانه «همسایگان مسلمانتان را بشناسید» جامعه اسلامی بوستون شاهد حضور مسلمانان و غیرمسلمانانی بود که برای شناخت بیشتر از اسلام در این مراسم حضور پیدا کرده بودند.

مرکز اسلامی بوستون سالنی برای برگزاری نماز‌های جماعت و کلاس‌های اسلامی در روز‌های تعطیل دارد. این مرکز به علاوه خدمات میان‌ادیانی از جمله کمک به بی‌خانمان‌ها نیز فراهم می‌سازد.

اعضای انجمن با چیدن میزها، کتاب‌ها، نصب پوسترها و عکس‌ها بر روی دیوار، فضایی را برای به نمایش گذاشتن دین اسلام فراهم کرده و روبروی هر باجه، یک نماینده به منظور پاسخ دادن به سئوالات بازدیدکنندگان ایستاد. شرکت کنندگان در این مراسم، از بخش‌های مختلف مسجد بازدید کرده، نماز خواندن مسلمانان را از نزدیک مشاهده کرده و در سخنرانی‌های آشنایی اولیه با اسلام شرکت کردند.

در این مراسم شاهین اختر، یکی از نمایندگان میان ادیانی جامعه اسلامی در سخنانی گفت: مردم آمریکا تصور می‌کنند که مسلمانان به تازگی به این کشور آمده‌اند اما مسلمانان از آغاز تشکیل آمریکا در این کشور حضور داشته‌اند.

دیدگاه‌های بازدیدکنندگان غیرمسلمان

آنا گیبسون که یک مسیحی کلیسای لوتران است درباره حضورش در این مراسم می‌گوید: وقتی کودکانم را می‌بینم که علاقه‌ای به رفتن به کلیسا ندارند، تصمیم گرفتم آن‌ها را با مذاهب و ادیان دیگر آشنا کنم. من عقیده به دنیای سکولار ندارم.

روبرت اوهیارنه که پیشتر برای یادگیری زبان عربی به این مرکز آمده می‌گوید: من قبل از آمدنم به اینجا نمی‌دانستم که خیلی از آشنایان، دوستان و همکارانم که سال‌ها با آن‌ها کار کرده‌‌ام مسلمان بوده‌اند، بخشی از این گردهمایی به آشنایی با دیگر مردم مربوط می‌شود.

الیزابت جونسیک یکی از بازدیدکنندگان از مرکز که همراه خواهرش برای آشنایی با اسلام آمده نیز می‌گوید: نمی‌توانید گوشه‌ای ایستاده و تماشا کنید. بلکه وظیفه دارید به پا خواسته و مخالفت‌تان را با ناحق اعلام کنید. مردم نباید با کسانی که نفرت پراکنی می‌کنند همراه شوند.

در جلسه پرسش و پاسخ، شرکت‌کنندگان در این مراسم درباره چگونگی نقش رسانه‌های غربی در اسلام‌هراسی و مرتبط دانستن مسلمانان به خشونت بدون درنظر گرفتن بخش وسیع جامعه صلح‌طلب اسلامی سخن گفتند.

مسلمانان در مرکز درباره حوادث اخیر تروریستی و همچنین گفتمان‌های نژادپرستانه سیاسی صحبت کرده و از شرکت‌کنندگان خواستند در این زمینه‌ها فرزندانشان را مطلع سازند.

عادل نجم، رئیس مدرسه فردریک پاردی در دانشکده مطالعات جهانی در دانشگاه بوستون درباره اسلام‌هراسی به والدین هشدار داده و گفت: شما باید فرزندانتان را آگاه کنید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha