پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله ابوالحسن مهدوی

آیت الله مهدوی با انتقاد از اظهار نظرهای سلیقه ای درباره دین، گفت: برخی افراد که اطلاعات دینی نداشته و تخصص ندارند با هدف جلب مرید و کسب شهرت بدونِ آنکه خودساخته و کامل شده باشند اظهار نظرهای دینی و مذهبی می‌کنند و باعث انحراف جوانان می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، شب گذشته در مسجد محسنی خمینی‌شهر با اشاره به اینکه سؤالات زیادی مبنی بر اینکه امام زمان(عج) از ما چه می‌خواهد پرسیده می‌شود، گفت: امام زمان (عج) انجام واجبات و ترک محرمات و دستورات دین اسلام را شیعیان انتظار دارند .

استاد حوزه  علمیه اصفهان بابیان اینکه انجام واجبات و ترک محرمات از شیعیان مورد توقع و انتظار است و بیش از این نیست، ادامه داد: بعضی با ترویج عرفان‌های نوظهور شهوت شهرت دارند .

وی افزود: برخی افراد که اطلاعات دینی نداشته و تخصص ندارند با هدف جلب مرید و کسب شهرت بدونِ آن که خودساخته و کامل شده باشند اظهار نظرهای دینی و مذهبی می‌کنند و باعث انحراف جوانان می‌شوند .

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه این‌گونه افراد توسط دشمنان حمایت‌های مالی می‌شوند، گفت: ما موظف به اجرای دستورات دینی هستیم، عالم و فقیه تنها مرجع قابل‌اعتماد در اظهارنظر دینی و مذهبی است، جوانان و مردم مراقب باشند در دامن انحراف افراد منحرف از این نیافتند .

وی بابیان اینکه علما و فقها در خط  امام زمان(عج) حرکت می‌کنند و قدم برمی‌دارند، گفت: دشمن  به دلیل اینکه از ولی‌فقیه زمان ما سیلی سختی خورده به دنبال ایجاد دسیسه و فریب مردم برای جلوگیری و انحراف از تبعیت ولی‌فقیه است .

آیت الله مهدوی بابیان اینکه دشمن باهدف ایجاد تخریب و انحراف علیه مقام معظم رهبری شایعات زیادی ایجاد می‌کند، ادامه داد: ما باید فقیه شناس و رهبر شناس باشیم، کسی  که فرمانده خود را خوب بشناسد، به‌ خوبی از او تبعیت می‌کند .

وی با اشاره به اینکه جوانان باید در امور زندگی و مخصوصاً در موضوعاتی نیاز به مشورت دارد با یک یا دو عالم و فقیه مشورت کند، تصریح کرد:در دوره غیبت مجتهد جامع شرایط به‌عنوان راهنمای امت محسوب می‌شود، شیعیان نباید از مشورت با مجتهد جامع شرایط غافل شود .

 وی بابیان اینکه همان‌طور که بدن نیاز به نظارت پزشک و متخصص دارد، روح نیز نیاز به نظارت مجتهد و عالم و فقیه دارد، تصریح کرد: دستور دینی اسلام است که در کنار قرآن به دستور ائمه اطهار نیز توجه کنیم .

امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه اگر قرآن به تنهائی کفایت می‌کرد، امروز شاهد جنایات داعش و گروه‌های تکفیری نبودیم، گفت: داعش به نام قرآن علیه بشریت و انسان‌های بی‌گناه جنایات می‌کند، اگر قران کفایت می‌کرد چرا داعش و گروه‌های تکفیری هدایت نشدند .

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قرآن کلیات است و زمانی که قرآن در کنار اهل‌بیت(ع) قرار گیرد، گمراه نمی‌شویم، گفت: امروز امام زمان (عج) به ما سفارش کرده‌اند دستمان در دست ولی فقیه باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha