جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبادی- نشست عبرت های عاشورایی در انقلاب اسلامی در بیرجند

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در تعبیر آمریکایی ها هرکس از ناموس و کشورش دفاع کند، تروریست است و به این جرم نیز تحریم می شود، اما آن ها که در ده ها کشور دخالت می کنند، مردم را می کشند و آنان را آواره می کنند، را دفاع از حقوق بشر می دانند و این وحشی گری ها را تمدن می نامند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، شب گذشته در نشست بصیرتی "عبرت های عاشورایی در انقلاب اسلامی" در دانشگاه بیرجند، پایه اساس جهان هستی را بر عدل استوار دانست و گفت: عدل یعنی هر چیزی در جایگاه خودش قرار گیرد و معنی ظلم نیز این است که از این مدار خارج شود.

 وی با اشاره به واقعه کربلا در 1400 سال قبل، تاکید کرد: کربلا یک جریان مستمر، مشخص کننده وظیفه بشر در مقابل ظلم ستم و شاخصه بین حق و باطل است.

  نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به شاخصه های مکتب انبیا، تصریح کرد: ایمان به خدا ایجاب می کند که پیروزی های ظاهری نه به کثرت جمعیت است و نه به تجهیزات و ممکن است جمعیت کم پیروزی نهایی را رقم بزند.

 وی، مکتب کربلا را بر پایه ایمان واندیشه  استوار دانست و افزود: نزدیک شدن به تفکر الهی و دوری از هرگونه سازش که خلاف نظام هستی و حکم الهی است، از شاخصه های حسینی بودن است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که امروز آمریکا به عنوان سرکرده کفر شناخته می شود، ابراز داشت: برخی از افراد از اسلام سوء استفاده می کنند و می خواهند اسلام را با خود تطبیق دهند، در حالی که هیچ دانشی به آن ندارند.

حجت الاسلام  والمسلمین عبادی، آمریکا را ریشه تمام فسادها در عالم خواند و افزود: سکوت مجامع بین المللی و کشورهای اسلامی در قبال جنایات یمن، سوریه و ... بسیار جای تأسف دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: آمریکایی ها با این همه فساد و ظلم هایی که انجام می دهند، طلبکار نیز هستند و ائتلافی را با نام مبارزه با تروریست راه اندازی و آن ها را به دو دسته خوب و بد تقسیم کرده اند.

 وی با اشاره به تغییر مفهوم ترورست از جانب شیطان بزرگ یعنی آمریکا، تاکید کرد: در تعبیر آمریکایی ها هرکس که از خودش، ناموسش و کشورش دفاع کند، تروریست است و به این جرم نیز تحریم می شود، اما آن ها که در ده ها کشور دخالت می کنند و مردم را می کشند و برخی را آواره می کنند، دفاع از حقوق بشر می دانند و هیچ کس نیز حرفی نمی زند و این وحشی گری ها را تمدن می نامند و این صحنه ها کربلاهای زمان است.

وی با اشاره به اینکه آیا شمرها، ابن زیادها و عمرسعدهای زمان ما عمرسعد و شمر نیستند؟ گفت: تا بشر به جایگاه اصلی خود که همان عدالت است بر نگردد، محال است که جهان اصلاح گردد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در پایان تصریح کرد: ما امروز در یک آزمایش بزرگ قرار داریم، آزمایشی که با این وضوح بین حق و باطل نمایان است، لذا باید با بصیرت عمل کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha