جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش دو روزه سازمان‌های جوانان اسلامی در هند

حوزه/ همایش دو روزه فدراسیون سازمان‌های اسلامی جوانان (فیو) به میزبانی انجمن دانش آموزان مسلمان هندی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از time24، بیش از 5 هزار دانش آموز و بزرگسالان هندی در همایش اسلامی دو روزه فدراسیون سازمان‌های اسلامی جوانان (فیو) به میزبانی انجمن دانش آموزان مسلمان هندی در اکولا مهاراشترا شرکت کردند.

در این همایش مشکلات مختلف پیش روی جامعه اسلامی هند مورد بحث و بررسی قرار گرفته و پیشنهاداتی برای حل مسائل جوانان مسلمان ارائه شد.

در این همایش همچنین نمایشگاهی از شرح حال دانشمندان مسلمان و شخصیت‌های تاریخی اسلامی برپا شد. دانش آموزان مسلمان هندی نیز مهارت‌ها و استعدادهایشان را از طریق اجرای تئاتر به نمایش گذاشتند.

همایش مذکور شامل شش بخش مختلف از جمله افتتاحیه، آموزش، وحدت امت، احیای امت، آزادی بشریت و رساندن پیام به خانواده بود.

دکتر رام پونیانی، یکی از فعالان مسلمان در این همایش، با اشاره به خطر هندوهای افراط‌گرا علیه مسلمانان هند، آنان را بزرگترین چالش پیش روی جامعه اسلامی عنوان کرده و خطر قربانی شدن مسلمانان و مسیحیان به دست هندوها در کشور هندوستان را گوشزد کرد.

آر.اس.عادل یکی از علمای برجسته هندی نیز گفت: جامعه در جستجوی راهی برای حل مشکلاتی است که بشریت امروز با آن‌ها روبرو شده و اسلام می‌تواند راه حل این مشکلات باشد چرا که به طبیعت بشر بسیار نزدیک است.

عادل در ادامه گفت: جامعه اسلامی در رابطه با آموزش و تحصیلات عقب‌گرد داشته، بنابراین مهمترین مسئولیت مسلمانان کسب دانش و اطلاعات درباره حقوق و قوانین به منظور ایستادگی در برابر سوءاستفاده‌ها هستند.

همایش دو روزه سازمان‌های اسلامی جوانان در هند

همایش دو روزه سازمان‌های اسلامی جوانان در هند

همایش دو روزه سازمان‌های اسلامی جوانان در هند

همایش دو روزه سازمان‌های اسلامی جوانان در هند

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha