پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسن روحانی

حوزه/ حوزه/ رئیس‌ جمهور، برجام را پیروزی تدابیر مقام معظم رهبری، سیاست نظام جمهوری اسلامی و مقاومت ۱۲ ساله ملت ایران در برابر تحریم‌ها، برشمرد و گفت: برای اشتغال پایدار نسل جوان، راهی جز ایجاد رونق اقتصادی نداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، صبح امروز در جمع مردم استان مرکزی، در ورزشگاه پنجم مرداد اراک اظهار داشت: ایام به نام سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) است و افتخار داریم که در طول تاریخ از فرهنگ، راه و مسیر آن الهام گرفته و امسال مردم عزیز کشورمان نسبت به سال‌های گذشته پرشورتر در مراسم عزاداری سالار شهیدان و یاران باوفایش شرکت کرده و عشق و پیوستگی خود را با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و خاندان رسالت نشان دادند.

رئیس جمهور تصریح کرد: بی تردید ملتی که در مسیر اباعبدالله الحسین(ع) و خط سالار شهیدان است همواره در مسیر اعتلا و پیشرفت و سربلندی خواهد بود

وی در ادامه با اشاره به وضع کنونی کشور ادامه داد: امروز معضل اصلی جامعه ما عدم رونق اقتصادی و مشکل خانواده‌های ما بیکاری نسل جوان و بویژه تحصیلکردگان است، اما ملت ایران و جوانان عزیز کشور باید بدانند که برای اشتغال پایدار نسل جوان، راهی جز ایجاد رونق اقتصادی نداریم.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه سال 95، سال رونق اقتصادی در کشور است، گفت: از آغاز سال جاری وعده من به مردم این بوده که برنامه دولت، مبتنی بر رسیدن به رشد اقتصادی 5 درصدی است و قول دادم که امسال حداقل ، 7 هزار و 500 واحد صنعتی کوچک و متوسط از طریق تسهیلات بانکی فعال خواهد شد و امروز آمار خوشحال کننده این است که تا تاریخ 25 مهرماه 95، 12 هزار واحد تولیدی با 9 هزار میلیارد تومان تسهیلات در سالجاری حرکت خود را آغاز کرده اند و این به معنای یک حرکت بزرگ اقتصادی در کشور است که مطمئناً این رقم تا پایان سال افزایش می‌یابد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر اینکه همه باید در کنار هم عظمت ایران عزیز را بیش از گذشته بیافرینیم، افزود: تلاش ما برای باز کردن زنجیر تحریم از دست و پای اقتصاد کشور و ایجاد شرایط مناسب برای رونق اقتصادی بود.

وی با اشاره به اینکه برجام به معنای احقاق حقوق ملت ایران بود، تصریح کرد: برجام برای صادرکردن آب سنگین اراک، صادر کردن UF6 نطنز به کشورهای صنعتی جهان و برای آن بود که در دنیای امروز بتوانیم به راحتی نفت، گاز، پتروشیمی و میعانات گازی را به جهان صادر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی خاطر نشان کرد: آیا کسی در ایران سربلند هست که از احقاق حقوق ملت ایران، آزادی تجارت با دنیا، باز شدن راه برای صادرات کشاورزی و صنعت و لغو 6 قطعنامه ظالمانه علیه ملت خوشحال نباشد؟

رئیس‌ جمهور، برجام را پیروزی ملت ایران، سیاست نظام جمهوری اسلامی، تدبیر مقام معظم رهبری و مقاومت 12 ساله ملت ایران در برابر تحریم‌ها، برشمرد و ادامه داد: امروز باید از فضای پس از برجام به خوبی استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: همه سفرهای خارجی بعد از برجام در راستای رونق اقتصادی کشور است تا بتوانیم زمینه رونق سرمایه‌گذاری خارجی در ایران و انتقال فناوری های نوین به کشور را فراهم کنیم.

رئیس‌ جمهور با طرح این سئوال که چرا باید صادرات کشورهای همسایه سالیانه 200 میلیارد دلار، اما صادرات ما 50 میلیارد دلار باشد، گفت: ایران امن، عظیم و با عظمت و با ملتی با استعداد و سرمایه‌های طبیعی و انسانی فراوان، نباید در گندم، ذرت، برنج و شکر به دیگران متکی باشد. باید در مسیر خودکفایی بوده و کشاورزی‌مان صنعتی با فناوری نوین باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: تنها در بخش صنعت، معدن و تجارت پس از برجام، یک میلیارد و 600 میلیون دلار سرمایه خارجی وارد کشور شده و قراردادهای گوناگونی منعقد و طرح‌های اقتصادی دو برابر شده است.

رئیس‌ جمهور افزود: 3 میلیارد و 890 میلیون دلار سرمایه خارجی برای 133 طرح جذب شده که از این رقم 58 طرح تکمیل و 75 طرح در حال تکمیل و آماده بهره‌برداری است و همه این تلاش‌ها را ملت ایران انجام داد تا فضا برای حرکت کشور فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه اگر در گذشته می‌خواستیم راه برویم و حرکت کنیم، زنجیرهای تحریم مانع از حرکت ما بود، گفت: امروز این زنجیرها وجود ندارد، اما باید حرکت کنیم. چرا که مانع اصلی برداشته شده و روابط بانکی ما با دنیا برقرار شده و روز به روز هم گسترده‌تر خواهد شد.

رئیس‌ جمهور تصریح کرد: ما غاصب را از باغ خود بیرون کردیم و درب باغ به روی مردم باز شده است و امروز عده‌ای کودک به درب باغ آمده و می‌گویند، سیب و گلابی کجاست که می‌خواهیم میل کنیم. امروز این باغ که نهال‌های آن تازه غرس شده آماده باروری است، اما برای به ثمر نشستن صبر لازم است.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: آنهایی که فکر می‌کنند با حرف‌های نادرست می‌توانند ملت ایران را مأیوس کنند در خطا و اشتباه به سر می‌برند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه امروز باید ادبیات ما بر مبنای امید، انسجام، اتحاد و وحدت ملی باشد، خاطر نشان کرد: ادبیات ما ادبیات اتحاد و امید باشد؛ نباید عده ای گفتمان یاس و بدتر از آن فروپاشی قدرت مدیریتی این ملت بزرگ را ترویج کنند.

وی تصریح کرد: انسان دروغگو و فحاش و یاس پراکن هرگز یک انقلابی نیست و آنهایی که از یأس سخن می‌گویند با انقلاب اسلامی ایران رابطه‌ای ندارند.

رئیس‌ جمهور گفت: آنها که تصور می‌کنند که در این کشور دو راه وجود دارد در خطا و اشتباه هستند، چرا که یک خط و یک رهبر و یک دولت بیشتر نداریم؛ در ایران مدیریت دوگانه وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: همه پیشرفت‌های دولت در سایه حمایت، انسجام و کمک ملت ایران بوده و برجام خودکفایی و رونق اقتصادی و رشد اقتصادی 5 درصدی که به آن خواهیم رسید، بی‌تردید متعلق به مردم بوده و ما خادمان ملت هستیم و همه زندگی ما عشق به ملت، انقلاب اسلامی ، امام راحل و رهبرمان است.

رئیس‌ جمهور یادآور شد: ما برای عزت و عظمت کشور، سلامتی رهبر، رونق و سربلندی ایران و اتحاد و انسجام ملت، دستمان به سوی آسمان است و بی‌تردید دعای ملت در حق دولت اجابت خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در دنیا مسابقه برای تهدید، فشار و اعمال تحریم علیه ایران بود، اما امروز در سراسر دنیا برای ارتباط با ایران و سرمایه‌گذاری در کشورمان مسابقه برقرار است،‌ گفت: آینده و مسیر ما روشن است، اما نباید بگذاریم عده‌ای در این کشور اخلاق ضد حسینی و عاشورایی را ترویج کنند، بلکه باید تلاش کنیم در کشور اخلاق محمدی(ص) مستقر شود.

رئیس‌ جمهور با اشاره به عدم رعایت نزاکت و اخلاق در مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: آنهامدعی اند بیش از 200 سال دمکراسی داشته و بیش از 50 دوره انتخابات گوناگون برگزار کرده اند، اما این گونه چهره واقعی خود را نشان می دهند.

وی افزود: در سازمان ملل یکی از رهبران از من پرسید که کدام یک از کاندیدهای آمریکا را ترجیح می‌دهی؟ در پاسخ گفتم کدام بد را به بدتر یا بدتر را به بد ترجیح دهم؟ نحوه حرف‌زدن، اتهام زدن، سخن گفتن و تمسخر کاندیداها را دیده‌ایم و این است دموکراسی و انتخابات آمریکاییان، اما انتخاب مردم ایران اسلام و همان دین پیامبر(ص) است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که افتخار ما به دینی است که پیامبرش فرمود برای تکمیل مکارم اخلاقی مبعوث شده است، خاطر نشان کرد: نباید بگذاریم عده‌ای اخلاق را در جامعه سرکوب کرده و دروغ، استهزاء و اتهام را شایع کنند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به جایگاه استان مرکزی، گفت: استان مرکزی به عنوان سرزمین طلوع آفتاب قرن و قرون اخیر، به عنوان زادگاه  آن مرد استثنایی تاریخ است و همان استانی است که بر سر همه مردم دنیا و ایران منت دارد و فرزندی را تربیت کرد که توانست پرچم عزت و آزادگی ملت ایران را در شرایط تاریک استبداد و استعمار بر افرازد و مردم را به اوج عزت و شکوه و آزادگی برساند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بیان کرد: ایام اوایل آبان مصادف با سالروز شهادت فرزند برومند امام(ره) آیت‌الله سیدمصطفی خمینی(ره) است که در سال 1356 شهادت او موج بزرگی را در صفوف مبارزان به وجود آورد و شرایط را برای پیروزی انقلاب اسلامی مهیا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در آن روزگار بعد از سال ها خاموشی صدای رسای و بلند مردم در سراسر کشور در مراسم بزرگداشت آن عالم فرهیخته به گوش جهانیان رسید و انقلاب در مسیر سرعت خود برای پیروزی قرار گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که ملت ما قدردان امام(ره)، خط و راه امام(ره) است بیان کرد: ملت  پاسدار خوبی برای مسیر امام(ره) عزت و آزادگی و اسلامی که اسلام سیاسی، اسلام حاکمیتی که امام(ره) برای ما به ارمغان آورد، است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha