جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه حوزه از نبود درس اخلاق قوی رنج می برد؛ بعد از فوت بزرگانی مانند آیت الله مشکینی و با هجرت آیت الله مظاهری به شهر اصفهان شاهد برگزاری درس اخلاق تاثیر گذاری نبودیم.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری«حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر جامعه اسلامی از مشکلات زیادی در ابعاد مختلف فرهنگی و اقتصادی و اخلاقی رنج می برد گفتند: باید برای از بین بردن این مشکلات فکری کرد.

معظم له  با بیان اینکه در حال حاضر کشور شرائط سختی از لحاظ اقتصادی را تجربه می کند و همه فعالیت های اقتصادی به حالت سکون در آمده ابراز داشتند: این مسئله  به خاطر شرائطی است که از ناحیه دشمن به نظام تحمیل شده است.

ایشان اظهار داشتند: شرائط الان جامعه مانند دوران پیامبر(ص) در شعب ابی طالب است ؛ دشمنان برای از بین بردن نفوذ و قدرت اسلام اقدام به انواع  تحریم ها و فشار ها کردند و این اصل  دشمن،هیچ وقت از بین نخواهد رفت.

حضرت آیت الله علوی گرگانی بیان داشتند: تا حق است باطل هم خواهد بود و دشمن هم  تلاش می کندنگذارد، اسلام و جامعه اسلامی رشد کنند و هر طوری است می خواهند جلوی نفوذ و قدرت کشور را بگیرند.

معظم له با بیان اینکه  حوزه از نبود درس اخلاق قوی رنج می برد گفتند: بعد از رحلت بزرگانی مانند آیت الله مشکینی و با هجرت آیت الله مظاهری به شهر اصفهان شاهد برگزاری درس اخلاق تاثیر گذاری نبودیم؛ باید فکری برای این مسئله کرد. تعلیم بدون تربیت اثری نخواهد داشت.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: طلبه برای اینکه در جامعه اسلامی اثر گذار باشد باید از استاد اخلاق خوبی بهره ببرد تا اخلاق درست نشود مسائل دیگر درست نخواهد شد.

 ایشان با بیان اینکه حوزه به صورت تخصصی وارد موضوعات شود و طلبه متخصص و تاثیر گذار برای جامعه تربیت شود عنوان کردند:  هر چه طلبه در موضوع و رشته ای متخصص باشد راحت ترمی توانند پاسخ گوی مسائل  شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha